מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

תמי הסיפור של סבתא כרמלה פסטר אביעד

אני וסבתא על הספסל
סבתא הילדה
סיפור על בית ומשפחה

נולדתי בקרית שמונה ב-1952. מקום יפיפה מוקף הרים שנמצא בצפון עם מעט תושבים שכולם היו בעצם משפחה אחת גדולה.
 
לשכנה ממול התרוצצו בגינה ברווזים תרנגולות שהשמיעו את קולם מדי בוקר.
 
נולדתי בתוך כל השלווה הפסטורלית וקיבלתי את שמי ,כרמלה מאמי יונה שאהבה מאוד את השכנה שגרה בצמוד לביתנו. שם נולדו עוד 6 אחיי ואחיותיי .
 
שנות ילדותי במקום זה היו השנים היפות בחיי .
 
לימים בשנת 1960 החליטו הוריי להעתיק את מקום מגוריהם לאזור המרכז וכך הגענו לרמת גן.
 
ביום הראשון ברמת גן הבנתי שאין הרים שמגנים מסביב דבר שגרם לי למפח נפש אדיר ובכל הזדמנות נסענו לקרית שמונה לבקר את המשפחה שנשארה שם.
 
באחד הביקורים שערכנו במקום חגגנו את בר המצווה של בן דודי אריה שהתגורר במקום .
 
תוך כדי משחקים ,בנינו עגלה מארגז של ירקות והוספנו לו גלגלים וחבל על מנת לכוונו וכך מצאתי את עצמי בתוך העגלה המאולתרת מחליקה מתחת לעמודי בניין ללא כל אפשרות עצירה ,הייתי פצועה ושותת דם ונזקקתי לטיפול רפואי ובערב בו נחגגה חגיגת הבר מצווה עמדתי חבושה פצועה וכואבת .
 
כעבור כמה שנים ברמת גן התחתנתי עם אמנון אביעד ונולדה לנו הבת הראשונה ,קראתי לה קרן מכיוון שהיא קרן אור שלי .כעבור 3 שנים ילדתי את בננו השני  ברק .חמש שנים לאחר מכן ילדתי את בני ערן.
 
כאשר הם גדלו אני ואמנון התגרשנו ושנינו הלכנו לדרכנו. אמנון התחתן עם מילה ואני התחתנתי עם בעלי השני יעקב .כעבור כמה שנים כשקרן ערן וברק גדלו והתפתחו קרן התחתנה עם  גל יצהרי וכעבור כשנתיים נולד בנה הבכור והמקסים  יובל יצהרי מאוד שמחתי כיוון שהפכתי לסבתא וקרן הפכה לאמא ולאחר שלוש שנים נולד הבן השני עומר המקסים, לפני כשלושה שבועות נולד אורי שהביא אור גדול למשפחה כולה.
 
בין לבין ברק פגש את עירית והם התחתנו נולדו להם תמר המקסימה וגיא המקסים.כרגע הם מתגוררים בברלין כשלוש שנים.
 
אבי נפטר בשיבה טובה ואימי נפטרה כעבור כשנה ,זה לא היה קל ,מאז עברו 4 שנים ואנחנו זוכרים אותם יום יום. אולם המשפחה שנוצרה גורמת לי  לשמוח מאוד הקמתי לי משפחה גדולה והנכדים וילדיי באים לבקר אותי פעם בשבוע בימי שישי ואנו אוכלים ארוחות שישי ביחד חוויה שלא ניתן לוותר עליה.
 
תשע"ו

מילון

פסטורלית
רוגע

ציטוטים

”קרית שמונה מקום יפיפה מוקף הרים שנמצא בצפון“

הקשר הרב דורי