מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

תכנית "שר-אל"- החוויה הישראלית

אני וסבתא 2005
סבתא שורה שנייה שנייה מימין.
מהתנדבות בסדנאות צה"ל עד לעלייה לארץ.

תכנית "שר-אל"- החוויה הישראלית

אנטונינה רזומובסקי נולדה ברוסיה בשנת 1949 בעיר ניקולסק שבמחוז פנזה, רוסיה ושם גם התחתנה עם סבי בוריס, וילדה שלושה ילדים, סרגיי, פול, ויוליה. לבסוף כולם עברו לגור בברסט, שבבלרוס.

בשנת 2003 הם הצטרפו לסוכנות היהודית בבלרוס שבסוכנות הזאת הם חגגו חגים יהודים, ולמדו עברית. יום אחד, המנהל של הסוכנות הציע לה להצטרף לתכנית בשם "שר-אל", וכמובן יחד עם בעלה. שר-אל היא תכנית בשיתוף של הסוכנות היהודית וצה"ל, העוסקת בארגון מתנדבים מרחבי העולם לעבודה במסגרת צה"ל.

"שר-אל" – תוכנית בשיתוף של הסוכנות היהודית וצה"ל, בה מגיעים לארץ עולים מגיל 15 ומעלה, להתנדבות בבסיסי צה"ל ברחבי הארץ. ישנם 28 בסיסים בהם מתאפשרת ההתנדבות, בהם בסיס עובדה בדרום, עמיעד בצפון, ביל"ו, שדה-תימן ועוד. התוכנית מתקיימת לאורך 1-4 שבועות."

העמותה מביאה מתנדבים יהודים ולא יהודים המועסקים למספר שבועות בסדנאות צה"ל. בשביל להתקבל לתכנית הזאת, היא הייתה צריכה לעבור הרבה מאוד בדיקות בגלל בריאותה. אך לבסוף, כנגד כל הסיכויים, היא ובעלה התקבלו לתכנית וטסו לישראל במהלך חג החנוכה לחודש. היא סיפרה שכשהמטוס נחת בישראל, אנשים עמדו ומחאו כפיים. היא בעצמה התרגשה והרגישה עוצמה וחיבור כשהגיעה לישראל.

הם הגיעו לבסיס באזור תל אביב, ושם הביאו להם מדי צבא, אוכל, וכמובן הם גם ישנו שם. במשך כל יום, מ8:00 עד 15:00 הם היו בדרך כלל עוסקים בעבודות הקשורות בתחזוקה ובאפסנאות. בערב, אחרי שהיו אוכלים ונחים, היו יוצאים לטייל בתל אביב. היא זכרה טוב טוב את ערב חג החנוכה הראשון שהם חגגו בישראל, עם הרבה לביבות וסופגניות. היא אמרה שזה היה כל כך מרגש שאנשים בכו מהתרגשות כיוון שהם נמצאים בישראל תורמים לה, וחוגגים את החג בארץ עצמה.

בשבוע האחרון במסגרת התכנית הם יצאו לטיולים בכל חלקי הארץ. הם ביקרו במוזאונים בירושלים כמו לדוגמה יד ושם, בכותל (שם הם הצטלמו רבות, והתרגשו מאוד), ים המלח, ולבסוף גם בקיבוץ. בקיבוץ כבר נערכה פעילות סיכום, ושם גם התרכזה יותר פעילות על בנושאי הכרת ארץ ישראל, מורשת קרב, תרבות, שפה וכדומה. בסופו של דבר, בסיום התכנית, חזרו לבלרוס עם המון רגשות וידע.

זאת היתה התוכנית שנטעה בהם את הגרעין לעליה לארץ ישראל. סבתא אמרה שזאת הייתה חוויה מעצימה, מלמדת, וללא ספק שמחה וגאה שנתנה לה זכות להשתתף בתכנית כזאת, וללא ספק הייתה עושה זאת שוב.

לבסוף, בשנת 2005 סבתא וסבי זיכרונו לברכה, החליטו לעלות ארצה.

סבתא שורה שנייה שנייה מימין. (ניתן לראות גם את בעלה, סבא שלי, למעלה שורה 2, שורה שנייה צד שמאל)

תמונה 1
הסיפור המלא

הזוית האישית

דיאנה דירקץ' מכתה יא'4 מבית הספר למדעים ואמנויות בנהריה מביאה את סיפור של סבתא אנטונינה רזומובסקי מהשתתפותה בתכנית "שר-אל"- החוויה הישראלית.

מילון

שר-אל
תכנית בשיתוף של הסוכנות היהודית וצה"ל, העוסקת בארגון מתנדבים מרחבי העולם לעבודה במסגרת צה"ל.

ציטוטים

”כנגד כל הסיכויים, היא ובעלה התקבלו לתכנית “

הקשר הרב דורי