מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורה האישי של שרה ברהום

רז וסבתא שרה
סבתא שרה עם הוריה
תחנות משמעותיות בחיי

שלום קוראים לי שרה ברהום, והיום אני עומדת לספר לכם את סיפור חיי בקצרה.

הכל התחיל כשנולדתי בעפולה, אחרי חמישה בנים. ההורים שלי החליטו לקרוא לי שרה, על שם סבתא שלי מצד אבא.

בביתנו היתה חצר גדולה שבא היו עצי הדר, פרחים ומרחב דשא גדול. בזמן הפנאי שלי שיחקתי עם חברותי: בדלגית, קלאס גומי וחמש אבנים.

זיכרונות ילדותי:

אני זוכרת מלחמות, כשהקשה מביניהם היא מלחמת יום הכיפורים. היינו צריכים רוב הזמן להתחבא בבונקר שדאגו לחפור לנו, נדרשנו להיות בשקט ככל שניתן ולא להדליק אורות אלא להיות בחושך מוחלט, הרגשתי פחד ודאגתי למשפחתי.

מלחמת יום הכיפורים  פרצה ביום הכיפורים ה'תשל"ד, 6 באוקטובר 1973, בהתקפת קואליציה של צבאות מדינות ערביות נגד ישראל, בהובלתן של סוריה ומצרים, שנתמכו על ידי חילות משלוח מארצות ערב, בעיקר מעיראק ומירדן. המלחמה התרחשה בעיקר בסיני וברמת הגולן, ונמשכה עד 24 באוקטובר 1973, יום כניסת הפסקת האש לתוקף. חילופי אש נמשכו עד 26 באוקטובר בחזית המצרית בסיני ועד מאי 1974 בחזית הסורית ברמת הגולן בתום מלחמת ההתשה במובלעת הסורית. (ויקיפדיה)

אני זוכרת שאחי יואל התגייס למלחמה זו הוא שירת בחיל הצנחנים, ולא חזר, חשבו שהוא נעדר ושאולי צנח לשטח האויב, לבסוף הוא חזר והייתה לכולנו תחושה של שמחה והקלה.

התגייסתי לצבא בשנת 1974, שירתי כפקידה של מ"פ בחיל החימוש. חיל החימוש הוא בעצם חיל הטכנולוגיה והאחזקה, הוא חיל תומך לחימה באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה של צבא הגנה לישראל. עיקר עיסוקו של החיל הוא באחזקת אמצעי הלחימה של כוחות היבשה: נשק קל (נק"ל), תחמושת וטילים, כלי רכב, טנקים, כלי רכב קרביים משוריינים, טילים נגד טנקים (נ"ט), אמצעי סיוע ללחימה, כגון אמצעי חילוץ וגרירה, מנופים, מלגזות ומערכות אחרות. במסגרת החיל פועלות גם יחידות המעורבות בפיתוח אמל"ח בשיתוף עם תעשיות הנשק הישראליות, דוגמת התעשייה הצבאית. בנוסף, חיל הטכנולוגיה והאחזקה אחראי על תחזוקת כל הגנרטורים ותחנות הכח המשמשים בפעילות היבשתית של צה"ל, ומספק מענה לכל צורכי אספקת החשמל בזרוע היבשה. (ויקיפדיה)

לאחר השחרור התגייסתי למשטרת ישראל ושם עבדתי במספר תפקידים במשך שבע שנים.

בשנת 1979 התחתנתי. כעבור שנה נולד בני מאור, כעבור שנתיים נולדה בתי חן וכעבור ארבע שנים נולדה בתי הקטנה עמית.

תוך כדי עבודתי וגידול הילדים, טסנו לחו"ל. טסנו לארצות הברית, ברצלונה, טורקיה, פראג ויוון. בטיול לארה"ב טסנו לבקר את משפחתי שחיה שם שנים רבות.

תחביבי הם: לרקוד ריקודי עם, לטייל בטבע ולאחרונה רואה סדרות טורקיות.

הזוית האישית

רז: העבודה הזו גרמה לי להתעניין, הרגשתי מסוקרנת מאוד וגיליתי דברים שאף פעם לא שמעתי ולא ידעתי על סבתי וזו היתה לי הזדמנות להכיר את העברה. סבתי שרה הרגישה שימחה והתרגשות להזכר בעבר, בילדות ובתקופות שונות בחייה.

מילון

דלגית
דִּלְגִּית (קפיצה בחבל) או חבל קפיצה, היא משחק ילדים. הדלגית היא בעצם חבל אשר מצויד בדרך כלל בידיות החזקה קלות, אשר עשויות להיות מחוברות באופן רופף בלבד לחבל, זאת כדי להתיר את סיבובו בתוכן.(ויקיפדיה)

ציטוטים

”היינו צריכים רוב הזמן להתחבא במקלט, נדרשנו להיות בשקט ככל שניתן, לא להדליק אורות אלא להיות בחושך מוחלט“

הקשר הרב דורי