מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

תחפושת לפורים

אחד המפגשים של הקשר הרב דורי בבית הספר
על גג הבית קינג ג'ורג' 84 בשנת 1949
מעשה בילדה שלא רצתה שיזהו אותה

שמי אורי ירון השתתפתי השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבתי אביבה ירון, הקשבתי לסיפוריה ובחרנו מכל הסיפורים להעלות את הסיפור על חג פורים.

סבתא אביבה מספרת על חג הפורים:

 סבתא אביבה בילדותה

תמונה 1

הייתי אז בת 14 ורציתי מאוד שיתפרו לי תחפושת שבה לא ניתן יהיה לזהות אותי. החלטתי להתחפש ל"סנטה קלאוס". אומנם זאת לא הייתה תחפושת יהודית, אך בכל זאת פנינו לתופרת והיא אמרה לנו אילו בדים עלינו לקנות.

"סנטה קלאוס"

"סנטה קלאוס הוא דמות בדיונית, המבוססת כנראה על מסורת שיובאה לארצות הברית על ידי מתיישבים מהולנד, המקושרת לחג המולד. לפי המסורת, מדובר בזקן חביב וטוב לב, המגיע בלבוש אדום/ירוק (ירוק לפי האגדה הסקנדינבית ואדום לפי האמריקאית) מחבל לפלנד שבצפון סקנדינביה ומסתובב ברחבי העולם על גבי מזחלת רתומה לאיילים מעופפים". ויקיפדיה

התופרת תפרה לי בגד אדום, (מכנס וחולצה) ולראשי מצנפת אדומה, וסידרה לי זקן מצמר גפן. הגעתי לבית ספר וכולם שאלו מי אני? אף אחד לא זיהה. ואני כמובן לא גליתי. בתחרות התחפושות זכיתי במקום ה – 2 והייתי שמחה ומאושרת.

 

תמונה 2

הזוית האישית

הקשר הרב דורי של אורי ירון וסבתא אביבה ירון.

סבתא אביבה: היה לי העונג לחוות עם נכדי אורי את כל תהליך שעברנו בתכנית הקשר הרב דורי.

מילון

סנטה קלאוס
סנטה קלאוס הוא דמות בדיונית, המבוססת כנראה על מסורת שיובאה לארצות הברית על ידי מתיישבים מהולנד, המקושרת לחג המולד. לפי המסורת, מדובר בזקן חביב וטוב לב, המגיע בלבוש אדום/ירוק (ירוק לפי האגדה הסקנדינבית ואדום לפי האמריקאית) מחבל לפלנד שבצפון סקנדינביה ומסתובב ברחבי העולם על גבי מזחלת רתומה לאיילים מעופפים. ויקיפדיה

ציטוטים

”רציתי מאוד שיתפרו לי תחפושת שבה לא ניתן יהיה לזהות אותי“

הקשר הרב דורי