מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

תחנות בחייו של סבא אבי עידן

בתמונה הזו רואים אותי ואת סבי משחקים שח
זו תמונה של סבי כשהוא היה ילד
סיפור על מלחמה וחתונה

לסבי קוראים אבי עידן והוא נולד בשנת 1947 בתל אביב.

בילדותו הוא מאוד אהב ללכת לבית הספר מכיוון ששני הוריו היו מורים, הוא מאוד התעניין בספרות והיסטוריה, ואהב לקרוא.

הוא אהב  לשחק כדורגל ,להאזין לרדיו ,ולצאת לטיולים, וללכת לים עם חבריו. הוא היה חבר מאוד טוב של אח שלו, אפילו שהיה הפרש של שש שנים בניהם

בשנת 1965 הוא התגייס לצבא. סבא שלי נלחם במלחמת ששת הימים, מלחמת יום כיפור ובמלחמת לבנון הראשונה. בהתחלה הוא פחד, אבל אחרי שהוא היה תחת אש בפעם הראשונה, הוא הבין איך לפעול תחת לחץ.

היו לו המון סיפורים לספר לי, על השירות הצבאי שלו. למשל: פעם בלילה, במלחמת ששת הימים, אחד החיילים של סבא שלי החליט להדליק סיגריה, אז הוא התחיל לעשן את  הסיגריה, ופתאום מהחדר השני שמעו פיצוץ. מישהו ראה את הניצוץ אור של הסיגריה הדלוקה ושלח טיל דרך החלון, כל ששת החיילים שהיו בחדר הזה מתו, הכול בגלל סיגריה אחת קטנה.

אחרי מלחמת יום הכיפורים סבא שלי פגש את סבתי רינה אלפרט, מי שתהיה אשתו לעתיד, בטיפול תרפיה קבוצתית.

יש סיפור מצחיק גם על זה, סבא שלי עבד בשדה התעופה, הוא היה חלק מהפרויקט שהעביר את הזמנת כרטיסי המטוס למחשבים, והוא  יכול היה לטוס ללא תשלום.  אחרי השירות הצבאי שלהם, סבי וסבתי טסו ללונדון, בדרך חזרה סבתא שלי לא רצתה לשלם כל כך הרבה כסף על הכרטיס,, כי רק בני משפחה יכלו לטוס ללא תשלום, עם סבא שלי, אז הם התחתנו, שם, בלונדון. הם התחתנו בשביל הנחה לדעתי וזה נורא מצחיק.

אבא שלו מאוד כעס על סבא שלי, אז בשנת 1975 הם התחתנו שוב, הפעם בישראל, ובשנת 1976 נולדה להם ילדה, דפנה אמא שלי. דפנה היית מאוד חכמה, היא ידעה לדבר לפני שהיא ידעה ללכת. שש שנים מאוחר יותר בשנת 1982 נולד להם בן בשם עופר.

היום, סבא שלי גר בתל אביב. הוא בא לצפון עם סבתא שלי כל כמה שבועות לבקר, הוא משחק איתי שחמט ומספר לי סיפורים, סבא שלי איש מאוד מעניין, נחמד ומצחיק. לדעתי הוא הסבא הכי טוב בעולם.

הזווית האישית

סבא אבי, והנכד יובל, השתתפו בתוכנית הקשר הרב דורי בבית ספר משגב בישוב שגב עצמון בשנת תשפ"א.

מילון

תרפיה קבוצתית
לרוב, מתייחס המונח תרפיה קבוצתית לכל סוג של טיפול וייעוץ המועברים במסגרת קבוצתית, בין אם הוא נעשה בתפיסה קוגניטיבית התנהגותית, טיפול בהבעה ויצירה, פסיכודרמה ספורט טיפולי ועוד. ויקיפדיה

ציטוטים

”בשנת 1965 הוא התגייס לצבא. סבא שלי נלחם במלחמת ששת הימים, מלחמת יום כיפור ובמלחמת לבנון הראשונה. בהתחלה הוא פחד, אבל אחרי שהוא היה תחת אש בפעם הראשונה, הוא הבין איך לפעול תחת לחץ.“

הקשר הרב דורי