מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

תחי מדינת ישראל לעד, יחי צה"ל

אני ויובל נכדי
סבא דוד בארוחת ערב
שואה 1938-1945

טומי ואחותה הבכירה, רחל, נספו בשואה – הי"ד. ההורים עורך דין אהרון ואווה למשפחת רוט נספו בשואה -הי"ד. אמא – סבתא לאה הייתה נשואה והיה לה בן ושמו צבי-הי"ד. בצעירותה הייתה לאה שחקנית טניס מקצוענית.

 
תמונה 1
אושוויץ –  הפלנטה האחרת
נעוריה וחייה הצעירים, עברו בגיהנום האמיתי באושוויץ – הפלנטה האחרת. אין מילים בשפת בני אנוש לתאר את מה שעוללו החיות הנאציות לעם היהודי בשנים ההם. השנים במחנות הריכוז השפיעו וצרבו את גופה ואת נפשה (וזאת בלשון המעטה). עם תום המלחמה התחתנה במחנות העקורים בגרמניה ששם קובצו שארית הפליטה לקראת הגירתם למדינות השונות שהסכימו לקלוט אותם. שם גם התחתנה עם סבא יעקב, ז"ל (שגם הוא איבד את משפחתו), שם גם נולד בנם הבכור, דוד.
בשנת 1948 עם הקמת המדינה עולים ההורים ובנם דוד לארץ ישראל. במהלך השנים, נולדו 2 בנותיה, שולמית ורונית. הילדים התחתנו והולידו בנים ובנות, בני בנים ובנות, נכדים ונינים ובסופו של עניין ניצחו את "החיה" הנאצית, והמשיכו את תפארת ישראל.
מדינת ישראל קמה למרות ואף על פי שכל מדינות העולם ומדינות ערב, ושיצאו למלחמה נגדנו, והגשימה את החלום בן 2,000 השנים, לחזור למולדת הישנה והעתיקה להתיישב בה, לבנות אותה, להקים צבא חזק מאוד שירתיע מכל מי שיחשוב לפגוע ביהודים, ובנוסף, נבנו לתפארת ולקנאת כל העמים מפעלים חדישים, ומתקדמים בכל תחומי החיים.
ברפואה, במדע, בטכנולוגיה עילית מתקדמת ביותר, במחקר בכל התחומים, בתעופה, בחקר החלל ובספורט (אף על פי שעדיין לא השגנו התקדמות משמעותית).

תחיי מדינת ישראל לעד, יחי צבא ההגנה לישראל לעד ולעולמים
ב"ה ננצח  את כל אויבנו הקמים לפגוע בנו, אמן.

קישור ליחידת הלימוד – הקטלוג החינוכי של משרד החינוך – ערכים הנגזרים מתוך סיפורי לוחמים

תשע"ו
מדריכת תכנית עירונית שרה לאוטמן

מילון

תבדלא"ט
תיבדל לחיים ארוכים וטובים

ציטוטים

”"ואהבת לרעך כמוך".“

הקשר הרב דורי