מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

תולדות חיי

אני עם נכדי הראשון בקשר רב-דורי
הגעתי ארצה עם הוריי, בשנת 1944
תאור ילדותי, נעורי ובגרותי

עלייה

נולדתי ב- 1.2.1940 בעירק, בעיר בגדד ועליתי עם הוריי לפלשטינה, בשנת 1944.

תמונה 1

זהו צילום שהוריי צילמו בפעם הראשונה בארץ. התמונה נשלחה לשאר המשפחה שנשארה בעירק.

 

חבלי הקליטה שלנו בארץ היו די קשים, מסיבות שפה, אורח חיים שונה, אוכל במסעדות או מקומות הסעדה וכן, חברה חדשה שהוריי היו צריכים לארוג מחדש, מיד עם הגעתנו לארץ דרך ירדן. הגענו לירושלים והתגוררנו במלון "וינה", שהיה במרכז העיר ברחוב יפו. שם גרנו כשלושה חודשים ובעלת המלון הרשתה לאמי לבשל בחדר המגורים של המלון, מאחר ולא היינו רגילים למאכלים המקומיים. לאחר שלושה חודשים, עברנו לגור בשכירות אצל משפחת דוייטשר, שלימים נודעה כמשפחת אבי-יצחק. במהלך החודשים הראשונים, עזבנו לדירה שכורה אחרת ברחוב בלפור, לא הרחק ממשכן ראש הממשלה היום.

הוריי רשמו אותי לגן "בית הילד", שהיה בסמוך למקום מגורינו. עם הזמן, אבי רכש בית בקטמון הישנה, שהיתה מאוכלסת במוסלמים, נוצרים וקצינים בריטים. למדתי בבית ספר "בית הילד", שהיה מכיתה א' עד כיתה ו' – בית ספר היסודי, כיתות ז'-ח' למדתי בבית ספר "אושיסקין". את לימודי התיכוניים למדתי בבית ספר "בית חינוך תיכון", שהיה ברחוב כ"ט בנובמבר. את לימודי התיכוניים סיימתי בשנת 1959. באוגוסט שנה זו, התגייסתי לצה"ל ושירתתי בחיל התותחנים, שהיתה חוויה שעיצבה את אישיותי הבוגרת.

במהלך שירותי, השתתפתי במבצע תופיק שהיה בגזרה הצפונית. עם שחרורי מצה"ל בשנת 1962, במסגרת שירותי במילואים, השתתפתי במלחמת ששת הימים בגזרה המזרחית והצפונית. כמו כן, השתתפתי במלחמת יום הכיפורים בגזרה הדרומית וחציתי אף את התעלה עד איסמעליה והגעתי לקילומטר ה-101. בתקופה זו שירתתי כשבעה חודשים עד ששוחררתי ממילואים. בשנת 1970, נישאתי ונולדו לי במהלך השנים 3 ילדים, שהבן הבכור הוא אביו של יואב.

התחלתי לעבוד במשרד האוצר, כחשב הכללי בירושלים, במחלקת המיכון אשר קלטנו את המחשב הראשון במשרד האוצר. במהלך השנים התקדמתי בתפקידי עד למעבר ממשרד האוצר למשרד השיכון שם הקמתי את חדר המחשב של המשרד, שהיה בקרית הממשלה במזרח ירושלים. במהלך שירותי בממשלה השתלמתי בניהול פרויקטים ותקשורת.

בשנת 2004, פרשתי לגימלאות, לאחר 43 שנות שירות, ואני עדיין מתגורר בירושלים באותו איזור של ילדותי. אני מבקר את בניי ונכדיי, שעזבו את ירושלים, לעיתים קרובות ואנחנו נמצאים בקשר יום יומי.

הזוית האישית

הסיפור תועד במסגרת מפגשי תכנית "הקשר הרב דורי" בבית הספר.

מילון

התמדה
לדבוק בעשייה למרות הקשיים שיופיעו במהלך העבודה

ציטוטים

”לדבוק בעשייה, למרות הקשיים שיופיעו במהלך העבודה“

הקשר הרב דורי