מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

תולדות חייו של יעקב

יעקב ומגן
יעקב ברגעי שמחה כמו תמיד
קשיים ועליות מחייו

יעקב הוא אדם בן 75, אשר נולד בעיר חומסר באיראן – פרס.  הוא ומשפחתו עלו לארץ אבל לא סתם עלו, יש לכך סיפור.

יעקב היה ילד כמו כל הילדים והוא בן למשפחה דתית שזה אומר שאחת מהסיבות שמשפחתו והוא רצו לעלות לארץ זה כי ארץ ישראל היא ארץ הקודש. אבל עם כל רצון משפחתו לעלות לארץ ישראל הייתה קצת בעיה, שזה לא היה כמו היום,  מדינה יהודית,  אנשים יהודים וכו.

ארץ ישראל הייתה מדינה שגויים שלטו בה. יום אחד בערב שבת, כשעה לפני כניסת השבת, משפחתו של יעקב, שמעו שהכריזו על מדינת ישראל שהיא המדינה היהודית.

משפחתו של יעקב, שמחו נורא וגם יעקב, שהיה בן 5 בזמן זה שמח, אבל עם כל הכבוד שהם שמחו, הם היו צריכים למצוא את הדרך לעלות לארץ ישראל. כשהם מצאו דרך לעלות לארץ ישראל הם היו מאוד מאושרים, אמרו להם שהם יטוסו בטיסה הבאה. היו כמה עליות.

כשהם הגיעו לארץ, אוטובוסים לקחו אותם למקום בשם זכרון יעקב, שם הם גרו.

בצעירותו, הוא עבד בעסק של ירקות, הוא היה שותל עגבניות ומלפפון וכו. הוא מספר שבאותה תקופה לא היה המון כסף ואצל משפחתו גם לא היה. הם היו במילים אחרות, כמו כולם, אבל יעקב מספר שמעולם לא היה חסר להם מה שצריך, בגדים אוכל וכאלה.

יעקב היה מאוד אוהב ללכת למושב מנוחה, שם גרו רוב החברים שלו והיו לו שם בני דודים.

יעקב מספר שאחרי תקופה שהתגוררו הוא ומשפחתו בזכרון יעקב הם עברו לגור בקרית גת.

כיום יעקב, אדם בגיל הזהב, מספר לנו קצת מדברים שהוא קשור אליהם במדינת ישראל, חלק עצובים וחלק לא, כמו יום הזיכרון. מספר שבימי יום הזיכרון הוא עצוב ולא שמח כמו תמיד, בגלל שהוא נזכר בחברים שלו שמתו והוא אהב אותם אז הוא עצוב שהם מתו.

אבל הוא אומר שיש את המעבר הזה המהיר של יום הזיכרון ויום אחרי יום העצמאות, וזה מעלה לו זכרונות מפרס שהיה שמח בקום מדינת ישראל שהם רצו לעלות.

בקיצור יעקב הוא אדם מאוד מאוד שמח ושאוהב לשמח והוא אדם מצחיק שאוהב לשיר. והוא מאוד מעניין עם המון סיפורים יפים, ומשפטים קצרים ומצחיקים. הוא מאוד נחמד ואנחנו מאחלים לו שישאר מי שהוא מצחיק עם המון אהבה לבורא עולם ולבני אדם ,אוהבים אותך.

הזוית האישית

דוד ומגן – נהננו מאוד מספוריו ומדבריו לקחנו ממנו את אהבתו לתורה.

מילון

חומסר
עיר בפרס

ציטוטים

”כשעה לפני כניסת השבת, משפחתו של יעקב, שמעו שהכריזו על מדינת ישראל שהיא המדינה היהודית“

הקשר הרב דורי