מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

תולדות חייה של סבתא חיה

אני וסבתא חיה
סבתא חיה עם אמא שלי
אני אוהבת לבלות עם סבתא חיה, היא מלמדת אותי לתפור ולסרוג ואני מלמדת אותה גומי-לו
סבתא   נולדה  בשנת  1962  בטבריה .  ואחר כך, בגיל 3, היא עברה לגור עם המשפחה בגבעת אולגה והיא  למדה   בבית ספר  "שילה", בו אני לומדת היום . הייתה  לה מורה  מכיתה  א'  עד  כיתה ד'.
סבתא  שיחקה עם החברות שלה קלאס, חבל קפיצה, 5 אבנים, מחבואים, תופסת,  ים-יבשה, גומי. בזמן מלחמת ששת הימים, חפרו בורות ועזרו לחיילים למלא שקי חול, ושמו את שקי החול ליד הבורות. אני מאוד התרגשתי לשמוע את הספור הזה, כי זה לא פשוט.
יש כמה חפצים של סבתא שיקרים לי מאוד.
כשאימא שלי, דבי, הייתה בת 4, סבתא סרגה לה סוודר. כשהייתי  בת 4, גם אני לבשתי את הסוודר ומאוד שמחתי. הבאתי את הסוודר לשיעור מעגלי שיח בכיתה, וספרתי לכולם את הסיפור של החפץ היקר במשפחתי. כמעט כל הילדים מביאים חפצים יקרים למשפחה שלהם: בובות, מכתש ועלי, בבושקות, שמלות ועוד.
אני מספרת במעגלי שיח על החפץ היקר במשפחה.

אני מספרת במעגלי שיח על החפץ היקר במשפחה.
אני מספרת במעגלי שיח על החפץ היקר במשפחה
לסבתא חיה יש צמיד שגם הוא יקר מאוד ללבי. את הצמיד הזה סבתא שלי קיבלה לפני מותה של אימא שלה, כי הצמיד הזה  עובר מדור לדור. ובעזרת ה' כשאהיה גדולה בחינה שלי סבתא תעביר לי אותו.
השבתות והחגים של סבתא השבתות בבית של סבתא היו כמו שבתות היום. סבתא רבתה שלי, פרלה ז"ל, הייתה אופה לחם וסבא רבא שלי, פרוספר ז"ל, היה בערב שבת מקדש  על היין ואימא של סבתא הייתה מביאה את האוכל לשולחן.
אחים של סבתא : אשר, יצחק ז"ל  ויעקב ואחיותיה: בובה, יפה וסבתא חיה היו אומרים לכל המשפחה "שבת שלום".
בחגים אימא של סבתא שלי הייתה מביאה אוכל למשפחה והם היו אומרים: "חג שמח". כל המשפחה הייתה באה וכולם היו משחקים ביחד. כיום סבתא היא סבתא  ל-10  נכדים , לאימא שלי יש שלוש בנות, לאחותה דיאנה יש 4 ילדים ולאחותה עדן 3 ילדים.
אני אוהבת לבקר את סבתא כי כיף לי לשחק אתה . אני מלמדת אותה גומי-לום וסבתא מלמדת אותי לתפור.  כשכואב לסבתא, אני עושה לה עיסוי. סבתא הכי אוהבת שאני באה לבקר אותה, כי אני הנכדה האהובה על סבתא. סבתא גם לימדה אותי הרבה משחקים שהיא שיחקה כשהייתה קטנה, כמו למשל, חמש אבנים ועוד.   סבתא לימדה אותי לסרוג  סוודר, צעיף, כפפות וכובע. אני משחקת עם סבתא "מונופול" והיא מנצחת אותי.
אני אוהבת לשחק עם סבתא כי זה כיף, ואני לומדת ממנה דברים חדשים והיא גם לומדת ממני. סבתא רבתה של,י פרלה, הייתה קוראת לסבתא שלי נחובש. פירוש המילה "נחובש" הוא מתוקה ומקסימה.  כאשר משהו אבד, סבתא הייתה אומרת את המשפט: "יגעת ומצאת תאמין. יגעת ולא מצאת אל תאמין", זאת אומרת שאם מצאת משהו תאמין בו ואם אתה מחפש משהו ולא מצאת אל תאמין. היום סבתא גרה בבית לבד. יש לה חדר מיוחד לנכדים וגינה גדולה שבה אנחנו משחקים.

מילון

נחובש
מתוקה ומקסימה

ציטוטים

”"יגעת ומצאת תאמין יגעת ולא מצאת אל תאמין" “

”שאם מצאת משהו תאמין בו ואם אתה מחפש משהו ולא מצאת אל תאמין.“

הקשר הרב דורי