מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

תולדות חיו של סבי בארץ ישראל

אני וסבא כותבים סיפור
סבא שלי בילדותו בגן ילדים
זכרונות ילדותו של סבי

סיפור ילדותו של סבי,

לסבי קוראים יוסף שפיר הוא נקרא כך על שם סבו מצד אימו הוא נולד בישראל בעיר תל אביב בבית חולים הדסה ברחוב בלפור.

בשנת 1947 לפני קום המדינה הוא גדל בשכונת התקווה בבית שיש בו חדר אחד שמחוץ לחדר היו שירותים  ומטבח שהם היו משותפים לנו ולשכנים. בזמן ילדותו של סבא לא היה להם אפשרות לבשל מפני שהם קיבלו מנות לפי תלושים. הם התקלחו במקלחת שבו הייתה גיגית בה ישב סבי כדי להתקלח. סבי שיחק עם חברים ברחוב כי לא היו מתקני משחקים. לאחיו של סבי קוראים משה ועמי.

סבי אהב להאזין למוזיקה בהרבה סגנונות מוזיקה ישראלית, מוזיקה לועזית בסגנונות שונים ומגוונים. סבי יודע לרקוד בסגנונות רוק'נרול, סלוו, טנגו, סלוו פוקס והורה. השירים שסבי אהב לשמוע היו של אלביס פרסלי, קליף ריצ'רד, החיפושיות, להקת אבבא, אריק איינשטיין ויהורם גאון. הם נהגו לרקוד במועדון חברתי עם הבנות שבחברה.

אמצעי הבידור שהיו לסבי הם הצגות, סרטים ולונה פארק. הם היו מתקשרים על ידי שריקה מאביו של סבי והם היו לוקחים שתי קופסאות ומחברים חוט ביניהם וכך הם היו מתקשרים .המשחקים בילדותו של סבי היו גולות ופורפרות וגוגואים, כדורסל מחניים. בשעות הפנאי שיחקנו כדורגל . שם בית הספר של סבי היה רמז שנימצא בעיר חולון .המקצועות שסבי למד היו : אנגלית חשבון תנך גאוגרפיה ועברית. היחסים של סבי עם המורים היו יחסי כבוד למורה היינו פונים למורה לא בשמו אלה בשם המקצוע שלו .למורה התלבושת האחידה הייתה: מכנסיים וחולצה לבנה עם סמל בית ספר. היו טיולים לסבי, הטיולים היו בארץ היו גם מסיבות בבתים של ילדי בית הספר.

העונשים היו לעמוד בפינת הכיתה ולחשוב על המעשים שלך. מי שהיה מפריע למורה לאנגלית בשיעור, היא הייתה מושכת לו באוזן.

סבי אהב ללמוד תנ"ך גאוגרפיה ואנגלית והמקצועות שהוא פחות אהב היו עברית וחשבון. בבית ספר היה חדר אוכל, אבל האוכל היה כל כך טעים- כריך עם גבינה צהובה או לבנה. לא היו ממתקים בבית הספר. סבי היה בתנועת הנוער העובד והיה לו כיף מאוד. סבי השתתף במלחמת יום העצמאות, ששת הימים ומלחמת יום הכיפורים.

הזוית האישית

כיום סבי גר בראשון לציון ונהנה להיות בחברת הנכדים והמשפחה.

מילון

סלו פוקס
סוג של ריקוד

ציטוטים

”המשחקים בילדותו של סבי היו גולות, פורפרות, גוגואים כדורסל ומחניים. “

הקשר הרב דורי