מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

תולדותיה של משפחה צברית

סבתא תמי ורוני בבית התפוצות
לאה, צבי, תמי ומנחם וכולדר
משפחה צברית מגשימה ציונות בנגב
 סבתא תמי מספרת:
נולדתי בתל אביב בשנת 1949בבית חולים הדסה להורי לאה וצבי וכולדר ואח בשם מנחם. בילדותי גדלתי עם רוב משפחתי באבן יהודה – כפר מול קדימה. רוב משפחתי שהגיע מרוסיה הלבנה הייתה ממקימי אבן יהודה. בשנת 1956 עברנו לגור בחולון. באותה שנה הייתה מלחמת סיני. עברנו לגור בחולון מכיוון שהנסיעה היום יומית של אבי לעבודה בתל אביב הייתה בזמן ההוא ארוכה כי הכבישים היו פחות נוחים.
גדלתי בחולון, למדתי בבית ספר יסודי על שם שנקר. לצערי כשהייתי בכיתה ח', קרוב לחג פורים, אבי, שרכב על טוסטוס (אופנוע קל), רכב אחר הצהריים מתל אביב לחולון ונהרג בתאונת דרכים. הוא נפגע ממשאית גדולה (מאוד). עברתי ללמוד בפנימייה בתיכון בקיבוץ נחשונים קרוב לפתח תקוה. חזרתי לגור בחולון וללמוד בבית ספר למזכירות והנהלת חשבונות ביפו ליד הבית. ב-1964, כשהייתי בת 15.5, הכרתי את שמואל לוינסון במסיבה של החבר'ה ונהיינו חברים ולימים נעשינו בעל ואישה.
ב-1967 פרצה מלחמת ששת הימים וגויסתי לצבא במהלך המלחמה. השתחררתי בשנת 1969. בנובמבר 1969 התחתנתי עם שמואל ועברנו לגור בערד. עבדתי בתעשייה האווירית בבאר שבע וכשנולד עופר בשנת 1970 (אבא של רוני) הפסקתי לעבוד כי לא רצינו שאבא יהיה "ילד מפתח" (ילד שבא הביתה, ההורים בעבודה, אין מי שיפתח את הדלת, הוא לבד, וצריך לפתוח את הבית לבד עם מפתח). לאחר שלוש שנים ב-1973, חודש וחצי לפני מלחמת יום כיפור, נולד אח לעופר (עמית). גרנו בדירה קטנה (68 מ"ר) בבית משותף, במרכז ערד. בשנת 1978 עברנו לגור בבית פרטי גדול בשכונת חצבים בערד. עופר ועמית למדו בבית ספר יסודי עופרים ובתיכון אורט ערד. עופר בני הבכור התגייס לצבא באוקטובר 88 לאחר טיול של חודשיים בארצות הברית איתי. עמית, בני השני, התגייס לצבא לאחר מלחמת המפרץ בשנת 91.
אני עבדתי 30 שנה במלונות ים המלח, שמתוכם 9 שנים ניהלתי מכירות מוצרי אהבה ים המלח. גרנו בערד עד שנת 2005. בשמונה שנים האחרונות אנחנו גרים ברעננה בגלל שרצינו לגור קרוב לילדים ולנכדים שגרים בקדימה.
תודות לסבתי תמי שהקדישה רבות מזמנה לשתפני בסיפורים מרתקים מעברה. תודות לבני משפחתי שנרתמו לעזרתנו עם מצגת תמונות וחומרים, ותודות לאיילת ולילך על ההזדמנות המקסימה שהעניקו לנו להשתתף בפרויקט ולהכיר עוד יותר את בני המשפחה.
ליחצו כאן לצפייה במצגת של תמי

מילון

מוצרי אהבה ים המלח
(הפניה ממעבדות ים המלח) "מעבדות ים המלח", המוכרת גם בשם המותג... משנת 1988 מפתחת ומפיצה מוצרי קוסמטיקה.

ציטוטים

”הפסקתי לעבוד כי לא רצינו שאבא שלך יהיה "ילד מפתח" “

הקשר הרב דורי