מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

שרה וספורט שילוב מנצח

סבתי שרה היום
שרה כשהייתה קטנה
ילדותה של סבתי

שמי שרה נחמוקה נולדתי ב1956 בנהריה. אני קרויה על שם סבתי שרה דנה.

נולדתי בארץ בעיר נהריה כבת אמצעית, כל חמשת אחי הנוספים נולדו בישראל.

אנחנו שישה אחים: איציק אחי הבכור בן 69, יוסי אחי שחיי בארצות הברית בן 66, אני שרה בת 65, יעקב שקטן ממני בשנה וחצי בן 63, אברהם בן 62, ושושי הבת היחידה חוץ ממני בת 60.

גדלתי בעכו,  בשכונה עם הרבה ילדים בני גילי. היו לנו בתים עם גינה, והיו לי הרבה חברות וחברים, בני גילי בשכונה. היינו משחקים במחבואים, תופסת,

מחניים, חבל, גומי, קלאס ועוד משחקי חוץ. היו לי הרבה חוויות בתור ילדה.

הייתי ספורטאית מצטיינת , יצאתי לתחרויות ספורט, וקיבלת מדליות על ריצת שישים מטר, קפיצה לרוחק, ריצת חמש מאות מטר. כל שנה במשך לימודי בבית הספר היסודי ( במשך שש שנים) יצאתי לתחרויות ספורט.

כשהייתי בתיכון הכרתי את חיים, שכיום הוא בעלי. הכרנו במשחק מטקות בחוף הים. הוא היה בצבא ואני בכיתה י"א.

בתיכון שיחקתי כדורסל בנבחרת עכו לבנות. היינו יוצאות למשחקים בקיבוצים (במסגרת ליגה א'). שיחקתי כדורסל עד הצבא. בצבא הייתי פקידת שלם, מי שאחראי לשלם לחיילים את משכורותיהם, ובמקביל הייתי פקידת שלישות. לא סיימתי את השירות כי התחתנתי ונולדו לי ארבעה ילדים. הילד הראשן שלי הוא משה שאותו ילדתי בגיל עשרים, הילדה השנייה שלי היא מירית שאותה ילדתי בגיל עשרים וארבע, את הבן הצעיר לי אורן ילדתי בגיל עשרים ושמונה, ואת בתי הקטנה לינוי ילדתי בגיל שלושים ושש. בערבים אחרי הלידות הלכתי להתאמן בחדר כושר .

בגיל שלושים התחלתי לעבוד במשביר לצרכן, ועד היום אני עובדת בו. היו אני כבר מנהלת את המחלקה של  לבני נשים.

יש לי שלוש נכדות ונכד אחד. נכדתי הבכורה בת שש עשרה,  עופרי בת שלוש עשרה של בתי מרית, נעמה בת שש  של בני משה, ונועם הקטן בן שנה, שלשבני משה.

אני עד היום בכושר. בזמני הפנוי אני עושה הליכות וספורט דרך, היוטיוב, ועם אברי גלעד כל בוקר, לפני שאני הולכת לעבוד במשביר לצרכן.

אני משתדלת לטוס פעמים בשנה לחוץ לחו"ל כדי לראות עולם ותרבות.

טסנו לטורקיה  (איסטנבול) עם בעלי בגיל שלושים וחמש, ליוון, ולכרתים עם נכדותיי, לבולגריה כשעופרי הייתה בת חודשיים, רומניה, ארצות הברית,  לטייוואן, למקאו, והונג קונג. הפלגנו  בספינה מאירופה לשש מדינות, ואנחנו משתדלים להנות כמה שיותר מהחיים, ולהיות טובים אחד עם שני.

מקווה להמשיך להנות מהחיים ומכל נכדי וילדי.

הזווית האישית

שרה: נהנתי מאוד מהעבודה עם נכדתי האהובה, ויש לי עוד אין ספור סיפורים לספר.

עופרי: נהנתי מאוד לראיין את סבתי ולמדתי המון על חייה.

מילון

פקידת שלישות
תפקיד צבאי , שפירושו אחד משניים: קצין המסייע בידו של בעל דרגה (או אף בעל תפקיד שאינו צבאי כנשיא) הבכיר ממנו; קצין או חייל העוסק בענייני שלישות – מנהלה, ארגון ופיקוח על כוח האדם ביחידה מסוימת או בצבא בכללותו.

ציטוטים

”גדלתי בעכו,  בשכונה עם הרבה ילדים בני גילי. היו לנו בתים עם גינה, והיו לי הרבה חברות וחברים, בני גילי בשכונה. היינו משחקים במחבואים, תופסת, מחניים, חבל, גומי, קלאס ועוד משחקי חוץ. היו לי הרבה חוויות בתור ילדה.“

הקשר הרב דורי