מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

שרה גבריאלי – נולדתי בעיר טהרן בפרס

המשפחה ערב העלייה לארץ ישראל
אמא, שרה והאחים תמר ומתיתיהו
ילדותי עברה עלי בשכונת התקווה תל אביב

שרה גבריאלי מספרת:
נקודות בתולדות חיי.
נולדתי בעיר טהרן בפרס בתאריך 8.1.38 .תקופת הילדות עברה עלי בטהרן שבפרס .כשהייתי בגיל חמש העפלנו לארץ ישראל ,הורי חמשת אחי  ואנוכי .
בחנוכה של שנת 1943 עליתי באניית מעפילים . בחורים צעירים מארץ ישראל קיבלו את פנינו בחשאי בפורט סעיד שבמצרים. ישנו שם למשך הלילה על החוף ובבוקר העמיסו אותנו על משאיות דרך חצי האי סיני ,דרך חתחתים, על חולות, הורידו אותנו בעתלית שבישראל, שהינו שם שלושה ימים .
 
אני זוכרת את ההתלהבות מלראות את פירות ארץ ישראל: בננה, קלמנטינה ואשכולית. לימדו אותנו איך לאכול בננה ..לא הכרנו את הפרי. כעבור שלושה ימים הועברנו לתל אביב . אבי, זלמן, יצר קשר עם בני העדה הבוכרית. זוג זקנים מבני העדה, הוא אירח אותם למשך שבוע ימים .לאחר מכן אבי, זלמן מצא צריף זול בשכונת התקווה שבדרום תל אביב ולשם עברנו לגור. הם חיו שם עד שהצריף הוצף. כך מצאו עצמם עוברים מבית לבית בשכירות עד שהתבייתו בחדר קטן שבנה אבי, על גג הבניין גידל תרנגולות כדי שיהיה אוכל נוסף .
אנחנו חיינו בצמצום ,שני הורי עבדו. הייתי נוסעת באוטובוס לבית ספר ביאליק עד כיתה ה' . בכיתה ו' עזבתי ועברתי לבית ספר בית יעקוב . שבעה ילדים היו בכיתה אחת בגילאים שמונה עד ארבע עשרה. 
בשעות הפנאי, שחקנו קלאס, חמש אבנים, תופסת, כדור רגל . נהגתי לשחק עם הבנים משום שהייתי ילדה חזקה . בכיתה ט' עברתי לסמינר בית יעקוב בבני ברק במקביל טפלתי בתינוקות כדי שיהיו לי דמי כיס לתמיכה   במשפחתי ולקניית נדוניה .
 
בהגיעי לגיל 17 החלו השדכנים להציע בחורים לשידוך. הייתי בחורה יפה, חרוצה ומשכילה. מכל ההצעות נעתרתי להצעתו של אביך משה גבריאלי . משה היה בחור מוצלח ,מצליח בעסקים עשיר ומבוסס במושגים של אותם הימים בשנת 1955 . בשנת  1956 נשאנו. גרנו בתל אביב, בנינו משפחה והבאנו חמישה ילדים .
ויתרתי על משרת הוראה כדי לגדל בנחת את ילדיי, ואכן חמשת ילדי מוצלחים וברוך ה' היום יש לי 18 נכדים ושלושה נינים כן ירבו !!! 

מילון

מתיתיהו
מתנה מאלוהים

ציטוטים

”פעמים קשה להיות פקח המבין את מצוקות החיים ,אי הידיעה מביאה לחיים שקטים יותר.“

”או הפירוש מבוכרית אי ידיעה - סוכר ...ידיעה - מרה “

הקשר הרב דורי