מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

שנת בת המצווה של סימה גוטסמן

ביה"ס הרב תחומי עמק חרוד
תעודות הוקרה של התכנית
על מסיבת בת מצווה בזמנים אחרים

סימה גוטסמן נולדה לבית משפחת בילו בשנת 1943 בעיר חיפה, ישראל. עם נישואיה הפכה לסימה גוטסמן.

בשנת 1955 סימה הגיעה לגיל 12, וכמו כל נערה בגילה היא הגיעה לשלב חגיגת בת המצווה. בתקופה אז לא היו אולמות מפוארים כמו שיש היום, ולא היה מקובל כל כך לערוך חגיגות מפוארות מרובות מוזמנים. לכן האירוע התקיים בחצר ביתה של סימה, בקרב בני משפחה וחברים. היה חשוב לסבתי שיגיעו כמה שיותר אנשים בשביל שיזכרו ויתעדו את הרגע הזה. הגיעו לשם בערך 50 אנשים.

במהלך החגיגה האורחים בירכו אותה וחבריה שיחקו איתה, ולבסוף התקיימה פתיחת המתנות. לאחר האירוע סימה מאוד התרגשה, היא שמחה וידעה שהיא לעולם לא תשכח אץ האירוע הזה. כמות האנשים שבאו לברך אותה ריגשה אותה, וכן המתנות הרבות היו חידוש עבורה, זו לא הייתה תקופה של שפע בארץ.

סימה ציינה בנוסף לכך, בהקשר לחגיגת בת המצווה – שהתקיים במהלכה ערך חשוב בחיים כפי שהועבר לה מהוריה, והוא עזרה לזולת וגם למשפחה כמובן. כל כן העידה סימה ש"כמובן שבארגון האירוע אני עזרתי להוריי ועשינו הכל בכוחות ידינו".

הזוית האישית

הסיפור תועד במסגרת תכנית הקשר הרב דורי. התכנית נערכה בבית הספר הרב תחומי עמק חרוד, התשפ"א, בהנחיית המורה המובילה שיראז דראושה.

מילון

זוּלָתָנוּת
(בלועזית: אַלְטְרוּאִיזְם) זוּלָתָנוּת או חסד היא נטייה, רצון או תכונה של עזרה לזולת, המתבטאת בהתנהגות המסבה טוב למישהו אחר ללא תמורה. בספרות הרבנית ימי-ביניימית (מתוך לשון חז"ל ובעברית מקראית): חסד של אמת, שלא על מנת לקבל פרס, עזרה לזולת, בלי לצפות לגמול, נתינה חסרת גבולות, מתן בסתר, צדקה ללא תמורה או הקרבה עצמית. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”סבתא שמחה וידעה שהיא לעולם לא תשכח את בת המצווה שלה“

הקשר הרב דורי