מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור שמתחיל בירושלים

סלפי שצילמנו באחד ממפגשי התכנית
חתונתם של סבא וסבתא
קורות חייו של סבא עצמון

שמי אברהם, נולדתי בארץ ישראל בשנת 1943 בירושלים בשכונת נחלאות. הייתי בגן ילדים בשכונה, בשנת 1948 עברנו לתל אביב ואני התחלתי ללמוד בבית ספר 'תחכמוני'. סיימתי את לימודי בבית הספר ומשם עברתי ללמוד בתיכון. סיימתי את לימודי בשנת 1962 והתחלתי שירות צבאי. תחילה שירתי במשטרה הצבאית ובהמשך עברתי לחיל מודיעין. למדתי דיפלומה לבנקאות, איטלקית, הנהלת חשבונות, שמאות, קבלנות בנין. סך הכול למדתי תשע שנים מעבר לתיכון. עבדתי כ-50 שנים כקבלן בנין ועתה אני בפנסיה.

בהיותי נער צעיר בן 22 , בוגר צבא, מסודר בעבודה, חיפשתי למלא את יומי בבילוי ערב. ואכן, מצאתי חברה של בני נוער שהתאגדה למטרת בילוי משותף. מי שנתנה לנו את המסגרת, המקום, וכל יתר השירותים הנדרשים הייתה מפלגת הליברליים העצמאים. מדי פעם הוזמנו מרצים, נערכו מסיבות ריקודים ויציאות לטיולים משותפים. מובן שהחברה ספגה מידי פעם חברים חדשים, ובין לבין מצאתי את חברתי, יקירתי, דליה, שהיום היא אשתי מזה 52 שנה. היה זה במסיבת הריקודים שערכנו מידי מוצאי שבת. אז ראיתיה לראשונה והתאהבתי בה. ומאז ועד היום האהבה חיה ותוססת.

הזוית האישית

אברהם: דעתי היא שהמסגרת הזאת מקרבת מאוד בין הדור הצעיר לבין הסבים והסבתות, זה בתוספת קבלת שבת מקרב מאוד בין הדורות.

הילה: לדעתי הקשר הרב דורי מקנה קשר בין הילדים לסבים או הסבתות וכך יעשה לימוד הדדי.

מילון

חיל המשטרה הצבאית
חיל המשטרה הצבאית הוא חיל בצה"ל שייעודו לשמש הסמכות המקצועית הראשית בתחומי אכיפת התעבורה והמשמעת, הכליאה, החקירות והבידוק הביטחוני במעברים. החיל כפוף לאגף כוח האדם של צה"ל. החיל מוביל את תחומי אכיפת החוק והסדר בצה"ל ופועל בשיתוף המפקדים ובהתאמה לצורכי הצבא לשם חיזוק חוסנו המוסרי ושמירת איכות חיי המשרתים בו. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”בין לבין מצאתי את חברתי, יקירתי, דליה, שהיום היא אשתי 52 שנה“

הקשר הרב דורי