מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

שמחה על שנולדתי בארץ

אילנה והבנות יעל ונועה במפגש תכנית הקשר הרב דורי
אילנה בילדותה
סיפור חייה של אילנה

שמי אילנה. למדתי שמונה שנים בביה"ס העממי (כך נקרא בעבר בית הספר היסודי), בהרצליה.

הרצליה נקראת על שמו של חוזה המדינה בנימין זאב הרצל. בילדותי זו הייתה מושבה בת 20,000 תושבים. כולם הכירו זה את זה וכל אנשי המושבה השתתפו בחגי בית הספר שלנו. הם באו לטקסי שבועות, פסח ויום העצמאות.

בבית ספרינו הייתה משמעת חזקה. התלמידים קיבלו את המורים בקימה מהכיסאות. היה לי מורה מחנך שפחדנו ממנו מאוד. הוא היה חמור סבר ואף פעם לא חייך אלינו. הוא היה גוער בנו  פעמים רבות, אבל הקפיד על עברית יפה ולמדנו לכתוב חיבורים בעברית תנכ"ית.

סיימתי שמונה שנות לימוד בבית הספר היסודי בהרצליה בשנת 1948, באותה שנה בה התחוללה מלחמת השחרור. רבים מצעירי הרצליה התגייסו לצבא וחלק רב מהם נהרג במלחמה.

לא אשכח את היום בו הכריז בן גוריון על הקמת מדינת ישראל ב-כ"ט בנובמבר 1947 וכולנו יצאנו לרחובות ורקדנו עד אור הבוקר. שמחנו מאוד שסוף סוף נפטרנו מהאנגלים שפעלו לטובת הערבים, ראינו את הדגל האנגלי מורד מהתורן, חצי שנה מאוחר יותר ואחרון האנגלים הסתלק מן הארץ.

הפליטים מכל הגלויות התחילו להגיע ארצה בהמונים. המדינה הייתה דלה מאוד באמצעים, לא היה היכן לשכן את כולם. לכן הקימו להם אוהלים ופחונים שיהיה להם מקום להתגורר. כמו כן, היה צורך ליישב בגבולות הארץ תושבים, ולכן העבירו את העולים למקומות שעדיין לא היו מיושבים.

כיום המקומות האלה יפים ופורחים והתושבים שם מרוצים. כשגדלתי שירתי בצבא שנתיים בחיל ההנדסה. למדתי הוראה בסמינר, השלמתי את לימודיי באוניברסיטת בר אילן בנושא יעוץ.

אני נשואה ויש לי שלושה ילדים ושישה נכדים.

אני שמחה שנולדתי בארץ  ומאחלת לכל עם ישראל ברכות לרגל 70 שנים למדינה.

הזוית האישית

אילנה: השתתפתי בתכנית הקשר הרב דורי בביה"ס עליות ברמת גן ומאוד נהניתי.

במסגרת תכנית קשר הרב דורי לומדים האזרחים הוותיקים להפעיל טלפונים חכמים בבית ספר "עליות" ברמת גן. ה"מדריכים" הם תלמידי כיתה ו. בסרטון סיכום שנת פעילות שהכין בנו גולנר.

 

 

מילון

סמינר
בית ספר גבוה ללימודי הוראה

ציטוטים

”לא אשכח את היום בו הכריז בן גוריון על הקמת מדינת ישראל“

הקשר הרב דורי