מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

שלומית בונה משפחה

שלומית דהן
שלומית והוריה סימי וסלומון
ביום סתווי בשנת 1963 נולדה סבתי שלומית

ביום סתווי, בשנת 1960, השמיים מעוננים והשמש מציצה מבניהם, בבית חולים פורייה נווה עובד נשמע לפתע בכי של תינוקת – זהו הרגע בוא נולדה סבתי. 
 תמונה 1
 
סבתי היא הבת השביעית במשפחה מתוך עשרה ילדים. הוריה סימי וסלומון ז"ל לוי הביאו אותה לביתם בישוב פוריה נווה עובד  והשמחה הייתה רבה. ניתן לה השם- שולמית, על שם אישה צדקת במרוקו.
סבתי הייתה ילדה חייכנית ועצמאית כבר מגיל צעיר. כך גדלה בחיק משפחה אוהבת ותומכת. בכפר מהמם ביופיו נווה עובד פורייה. הנוף והאווירה במקום השפיע על אהבתה לנוף ולטבע. בילדותה התרוצצה רבות בגבעות  ובשדות מסביב. שם למדה להכיר את תופעות הטבע והמדעים מקרוב יותר. ילדותה הייתה מעניינת, בכפר למדה בבית הספר היסודי עד כיתה ד'. סבתי מספרת בהתרגשות רבה על חיי החברה במקום שכללו טיולים רבים בסביבה והעיקר הם משחקי הילדות כמו: חמש אבנים, קלאס, קפיצה על חבל וסימון שטחים בעיקר לאחר הגשם כשהאדמה לחה.
 תמונה 2
 
בהיותה בת 10 עברה המשפחה דירה לעיר הגדולה יפו. המעבר היה קשה מנטלית והכול היה שונה לגמרי.
קשיי הסתגלות למקום היו רבים עבור כל המשפחה המורחבת. עם הזמן השתלבה סבתי במסגרות החינוך בעיר וכך למדה וסיימה שניים עשר שנות לימוד עם תעודת בגרות מלאה. לצה"ל לא התגייסה, אך התנדבה לשירות הלאומי בעבודה עם ילדים. סבתי אישה דתייה כמו כל בני המשפחה. לאחר הצבא היא למדה שנתיים בסמינר למורים וגננות במושב נהלל ושנה בסמינר לוינסקי בתל- אביב, שם היא הוכשרה לשמש כמחנכת. באותה שנה (1980) נישאה לסבי ראובן דהן ויחד הם עברו להתגורר בעיר קריית גת בדרום.
בשנת 1981 נולדה אמי אפרת ובהמשך נולדו עוד שלושה ילדים שהם דודי: שלומי, דודתי מירב ונתנאל החמוד -הקטן.
המשפחה התגוררה במקום שמונה שנים ומשם עברו לעיר בת ים. הילדים גדלו והתחנכו בזרם הציוני דתי ובני עקיבא. סבתא המשיכה בעבודתה החינוכית בשילוב תחביביה הרבים כמו: בישול, אפיה, ספורט וציור וכמובן  משקיעה זמן לתפילה ורוחניות. לסבתי פתגם חשוב ביותר שמלווה אותה כול חייה והיא משרישה אותו לכולם הפתגם הוא:"יגעת ומצאת תאמין".
תמונה 3
 
בגיל ארבעים וארבע הפכה סבתי לסבתא צעירה. זה היום שבו נולדתי (2005) והמאושר בחייה, כך היא אומרת, ומאז נולדו עוד שמונה נכדים כול אחד והייחודיות שלו. יחד כולם מעלים חיוך על פני סבתי והיא מאושרת ומקווה שיהיו עוד. זוהי רק תמצית  סיפור חייה של סבתי. חייה שזורים בסיפורים  רבים הקשורים לחיים, בריאות, התרגשות, עצב ושמחה. כול אירוע משפחתי מרומם את רוחה. 
 
 
תשע"ו, 2016
 

מילון

חמש אבנים
חמש אבנים הוא כינוי לחמישה עצמים קטנים ומרובעים, המשמשים לסוג של משחק ילדים הדורש זריזות ידיים ומיומנות בזריקה ותפיסה של חמש אבנים.

אדמה לחה
אדמה רטובה מעט

זרם ציוני
דרך והשתייכות דתית

תמצית
עיקר הדברים

הוכשרה
למדה מקצוע

הושרשה
העמיקה מהשורש

ציטוטים

”יגעת ומצאת תאמין“

הקשר הרב דורי