מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

שלג על עירי

לומדים יחד מחשבים
השלג בשנת 1950
ילדותי בחיפה

שמי רינה רוזנפלד, ילידת 1943, להורים שעלו מיוון. כל המשפחה שלהם נספתה בשואה ולא נשאר שריד.

נולדתי בחיפה ואני זוכרת היטב את ערב הכרזת המדינה עם כל מעגלי ההורה והשמחה הגדולה ברחובות, ואז התחילה מלחמת השחרור והתחילו לגייס בחורים צעירים. בימים ההם לא היו חדשות ורדיו כמו היום והרבה זמן היינו בחוסר ידיעה מה קורה בקרבות. גרנו בעיר התחתית בחיפה ואני זוכרת הרבה תקריות עם הערבים.

אחי הצעיר נולד בעיצומה של המלחמה בשנת 48 והיה קשה מאד להשיג מזון למשפחה. למדתי בבית ספר בהדר והייתי נוסעת באוטובוס לבדי לבית הספר. בשנת 50 הייתי בכיתה א' ואז למדו בשתי משמרות.

אני זוכרת שבחודש ינואר ירד בחיפה שלג כבד וכל העיר היתה לבנה, הפסיקו את התחבורה הציבורית ולא יכולתי לחזור הביתה. ההורים יצאו לחפש אותי, היתה לי דודה שגרה בהדר ושכנה שלה שהכירה אותי לקחה אותי אליה. מכיוון שלא היו אז טלפונים כמו היום , אבא שלי בא ברגל מהעיר התחתית להדר ולקח אותי הביתה, אני זוכרת שאף מונית לא הסכימה להסיע אותנו, לא היתה ברירה וירדנו ברגל הרבה מדרגות, היה קר מאד, וירד שלג. סוף סוף הגענו הביתה. למחרת לא היו לימודים, אבל השתעשנו בשלג וזרקנו כדורי שלג. זאת הפעם שאחרונה שירד שלג בחיפה.

כשהייתי בת 10 עברנו לקרית אליעזר. למדתי בבית ספר אורים, היינו מחזור ראשון שסיים. עד היום אנו מקיימים מפגשים כיתתיים לעיתים קרובות. בשנת 53 עברנו לקרית אליעזר לשכון עממי, פרויקט שיזמה הגב' גולדה מאיר שהיתה שרת העבודה. למדתי בביה"ס אורים עד כיתה ח'. בזמנו לא היו חטיבות ביניים ועליונה. השלמתי לימודים בתיכון חדש בחיפה.

בשנת 1956 היתה מלחמת סיני ואני זוכרת שסרגנו כובעי צמר לחיילים. בשנת 1962 התגייסתי  לצה"ל ושירתתי בחיל האוויר. בשנת 63 נישאתי ונולדו לי 3 ילדים שהם ממשיכי הדור וזיכו אותי ב-8 נכדים מקסימים, בזכות אחד מהם, שלו טל, אני משתתפת השנה  בתכנית הקשר הרב דורי שבקריית מוצקין.

עבדתי שנים רבות בתחום התיירות. (משרד נסיעות, ובית מלון בעכו). לפני ארבע שנים פרשתי לגימלאות ומקדישה את רוב זמני לנכדים בהנאה ובאהבה גדולה.

הזוית האישית

רינה: המסר שלי: "אני מאחלת לילדי ונכדי שיזכו לראות את השלום המיוחל ולא ידעו עוד מלחמה."

הייתה לנו חוויה מאוד נעימה ואנו מאחלים אחד לשנייה רק בריאות ואריכות ימים והכי חשוב אהבה.

מילון

מלחמת השחרור
מלחמת העצמאות ב-1948

ציטוטים

” "אני מאחל לסבתי רק בריאות ואריכות חיים" "שיבוא השלום עלינו ולא נדע עוד מלחמות"“

הקשר הרב דורי