מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

שינה בבית הילדים

בית ספר אלחריזי
תכנית הקשר הרב דורי
סבתא מספרת חוויות מבית הילדים

שמי רבקה ורדי, אני סבתא של יהילי וזוהר מואס, להם סיפרתי את סיפורי:

נולדתי בשנת 1948 בבית החולים עפולה. הורי היו אסתר ומרדכי. אימא שלי, נולדה בשנת 1916 ואבא שלי נולד בשנת 1913. אמי סיפרה לי, שבימי ראשון הם פחדו לצאת מהבית, כי הנוצרים השיכורים היו מרביצים להם. אבי סיפר לי שכשהוא היה בהכשרה הוא לימד את כולם שם עברית. בבית שלנו דיברתי רק בעברית.

ילדותי בקיבוץ אלונים

ילדותי עברה עלי בקיבוץ אַלּוֹנִים, שנמצא בצפון עמק יזרעאל, ליד קריית טבעון, הוא שייך לתנועה הקיבוצית, בעמק יזרעאל. עברה עלי ילדות שמחה ומאושרת.

אמי סיפרה לי שאחרי שנולדתי, בבית החולים שבעפולה, העבירו אותי לבית התינוקות ומשם, בגיל שנה, עברתי לפעוטון. בגיל ארבע עברתי לגן כלנית ובגיל שבע לכיתת שיבולת.

מימי ילדותי, אני זוכרת שבחורף היו מביאים לכיתה שלנו ארגז עם תפוזים ואנחנו הילדים היינו חותכים כל תפוז לארבע חתיכות וכך אוכלים את רבעי התפוזים, אכלנו כמו "חזירים" מעל הארגז.

היום אני עוסקת בניהול המזכירות של קיבוץ אלונים.

שינה בבית הילדים

כשהייתי ילדה ישנתי בבית הילדים כשההורים שלי ישנו בביתם, כך היה נהוג אז בכל הקיבוצים. לפעמים, בעיקר בלילות החורף, כשבחוץ היו ברקים ורעמים, התעוררתי בבהלה והרגשתי מאוד לבד ומפוחדת. כדי להתגבר על הפחד עברתי לישון במיטתו של חזי, חברי הטוב, שהייתה צמודה למיטתי, בבית הילדים וחזי קיבל אותי ברצון רב.

בבוקר כשהמטפלות הגיעו לעבודה בגן, הן מצאו אותנו צמודים במיטה ראש בהיר וראש קהה. אין לי ספק, שהפתרון שמצאתי פתר לי בעיות רבות של פחדים לישון בלי ההורים בלילות החורף ובכלל.

הזוית האישית

סיפורה של סבתא  רבקה ורדי, סופר ותועד במסגרת תכנית הקשר הרב דורי בבית הספר אלחריזי, תל אביב.

מילון

אלונים
אַלּוֹנִים הוא קיבוץ בצפון עמק יזרעאל, ליד קריית טבעון, המשתייך לתנועה הקיבוצית. הקיבוץ, שעלה לקרקע במיקומו הנוכחי בשנת 1938, נמצא בתחום השיפוט של המועצה האזורית עמק יזרעאל. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”כדי להתגבר על הפחד עברתי לישון במיטתו של חזי, בבית הילדים....“

הקשר הרב דורי