מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

רקע משפחתי – דוד פנדלר

סבא שלי סבתא שלי והנכדים
סבא שלי וסבתא שלי מתחתנים
בדרך למקסיקו

שמי דוד פנדלר, נולדתי בשנת 1937 באורוגוואי לאבא שלי קראו זיסי, ולאימא שלי קראו גיטל. יש לי אח אחד שגדול ממני בשלוש שנים וקוראים לו קרלוס.

סבא כילד עם אביו

תמונה 1

המשפחה שלי גרה באורוגוואי מ שנת 1930 עד שההורים נפטרו, אני יחד עם אשתי פרידה והילדים שלי עלינו ארצה בשנת 1984. שם המשפחה של אבא שלי היה פנדלר, ושם המשפחה של אימא שלי היה פייג, לכן השם של באורוגוואי היה דוד פנדלר פייג. שמות ילדיי: ג’יסל, פבלו (אריאל), ויוי- אימא שלי.

סבא כתינוק עם אמו ואחיו

תמונה 2

בדרך למקסיקו

כשהייתי באורוגוואי, עבדתי כרופא בחיל הים וחלק מהעבודה שלי כללה הפלגות, להגיע למדינות שמוכרות נפט למדינות אחרות, וכדי להביא נפט ממקסיקו לאורוגאווי היינו צריכים להפליג כ- 44 יום הלוך וחזור. משהו מעניין שקרה זה כשהתקרבנו למפרץ מקסיקו, פתאום הדגים התחילו לקפוץ על האונייה והיו אפילו כאלה ש"עפו" מעל האונייה מצד ימין לצד שמאל, אלה היו דגים מיוחדים שהיו להם סנפירים, זה היה דבר שלא הכרתי מקודם. כשהגענו לעיר קסקוולקוס, במקסיקו האנשים שחיכו לנו ליוו אותנו לאזור שנקרא פלנקה, היכן שיש שרידים של הסריליזציה של המאייס, האינדיאנים הפרמיטיבים של מקסיקו. שילבנו את העבודה באונייה עם תיירות מדרגה ראשונה, זה היה מאוד מעניין.

עם אשתי

תמונה 3

סבא מספר על עבודתו כרופא בחיל הים: 

 

הזוית האישית

ליאור: היה לי מאוד כיף ומעניין לעבוד עם סבא, ולמדתי דברים שלא ידעתי קודם.

סבא דוד: היה מאוד נעים לעבוד עם ליאור והיו רגעים ש"החזירו אותי לבית ספר".

מילון

נפט
נוזל דליק, סמיך ונדיף, בצבע שחור-חום כהה או ירוק כהה וריח אופייני, המצוי באזורים מסוימים מתחת לפני הקרקע ברובד העליון של קליפת כדור הארץ. הוא מורכב מתערובת מסובכת של פחמימנים שונים, בעיקר אלקאנים, אך יכול להשתנות במראה שלו, בהרכבו ובתכונותיו. הנפט הגולמי הוא תערובת המכילה חומרי דלק שונים, את הנפט מזקקים במתקן הקרוי בית זיקוק על מנת להפריד אותו למרכיביו השונים, המשמשים למטרות מגוונות. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”לא שמים את העגלה לפני הסוסים“

הקשר הרב דורי