מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

רמות נפתלי ארץ הצבי שלי

סבתא כיום
סבתא בגיל שנה בקיבוץ רמות מפתלי
סיור הולדתה של סבתא

הכל התחיל כשאחות של אבי, רות עלתה ארצה עם בעלה צבי לוחם הבריגדה מהולנד ליישב את קיבוץ רמות נפתלי בגליל העליון, השנה הייתה 1947.

הקיבוץ רמות נפתלי היה מאויש בחלוצים שהגיעו מאירופה לאחר מלחמת העולם הראשונה וחלומם היה ליישב את מדינת ישראל. מסביבם היו כנופיות של ערבים אשר רצו לכבוש את הקיבוץ ולגרש משם את מתיישביו. באחת מן ההתקפות על הקיבוץ נהרג דודי צבי.

הוריי שעלו זמן מה אחרי דודתי רות חיו באופן זמני עם הגרעין שלהם איתו עלו ארצה מהולנד בקיבוץ נען. כשנודע להם על מותו של צבי החליטו הוריי לעלות ולהתיישב ברמות נפתלי. כשנתיים לאחר התיישבותם ברמות נפתלי אני נולדתי והוריי החליטו להנציח את דודי צבי בו ראו גיבור ולקרוא לי צביה.

תמונת ילדות

תמונה 1

כילדה לא אהבתי את השם שנתנו לי כי הוא נשמע לי מיושן ותמיד קינאתי בחברותיי שהוריהן נתנו להם שמות כגון: אסנת, מיכל, יעל וכו".. כאשר בגרתי סיפרו לי הוריי על מקור השם שלי ועל דודי צבי ועל נסיבות מותו. מאז אני נושאת  את שמי בגאווה ומוצאת לנכון לספר את סיפורו וסיפורי בכל הזדמנות.

רמות נפתלי

תמונה 2

הזוית האישית

טליה: היה לי כיף לעבוד עם סבתא, היא סיפרה לי סיפורים מעניינים ולמדתי המון על העבר שלה. נהניתי לכתוב עם סבתא שלי את הסיפור ובנוסף היא סיפרה לי עוד סיפורים מעניינים.

מילון

מאוייש
מקום עם אנשים

רמות נפתלי
רָמוֹת נַפְתָּלִי הוא מושב באזור הצפון ליד הגבול בין ישראל ללבנון והשייך למועצה אזורית מבואות החרמון. היישוב נקרא כך משום שהוא ממוקם בהרי נפתלי בתחום נחלת שבט נפתלי. ויקיפדיה

ציטוטים

”"בהתחלה לא אהבתי את שמי,אך כיום אני מבינה את משמעותו וחשה גאווה גדולה."“

הקשר הרב דורי