מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

שירות צבאי ברמאלה

אני וסבתי בטיול בנחל תבור
אני וסבתי בחצר ביתה
מרדף אחרי חבים

שמי דור רימברג, אני משתתף בתכנית הקשר הרב דורי ובחרתי להביא את סיפורה של סבתא שלי נעמי. מתוך כל הסיפורים בחרתי להביא את הסיפור על השרות הצבאי שלה.

סבתי, נעמי זילברשטיין לבית הרצרברג. סבתא נעמי נולדה בשנת 1949 בישראל, בשדמות דבורה. "שַׁדְמוֹת דְּבוֹרָה הוא מושב עובדים בגליל התחתון, 3 ק"מ מצפון מזרח לכפר תבור, בצד הכביש כפר תבור-יבנאל. משתייך למועצה אזורית הגליל התחתון. כמו כן משתייך לתנועת המושבים". (ויקיפדיה).

השרות הצבאי

כשסבתא נעמי הייתה חיילת בצבא, היא שירתה בחיל הקשר והיא רצתה להיות חיילת קרבית. בהתחלה היא שרתה במחנה שנלר בירושליים "מתחם שנלר השוכן ברחוב מלכי ישראל שימש כמחנה צבאי של הצבא הבריטי, ולאחר מכן עבר לידי ההגנה ובהמשך לצה"ל, עד אשר בסוף נובמבר 2008 חדל מפעילות ונסגר. במקומו נבנתה שכונה חרדית." (ויקיפדיה)

בהמשך היא עברה לשרת בממשל ברמאלה, ששם היו רק שתי אלחוטיות והמושל והיו עוד אנשים שיצאו למרדף אחרי חקים והם היו צריכים איש קשר ואדם שיתאם בין הממשל למפקדה שישבה במחנה שנלר. סבתא נעמי נחשבה לקשרית טובה והיה שם עוד חייל אחד שרצה להחליף אותה, אך המפקד שלה ממחנה שנלר אמר לבחור שיתן לה לעשות את התפקיד, כי היא עושה את זה יותר טוב. סבתא סיפרה לי שזה מאוד החמיא לה וכשהיא יצאה למרדף היא הרגישה מאוד קרבית, כי היא הייתה בשטח והיא מאוד אהבה את התחושה הזאת.

 אני וסבתא

תמונה 1

הזוית האישית

דור רימברג: אני מאוד התעניינתי וגיליתי הרבה דברים על סבתא שלי שלא ידעתי קודם.

מילון

שדמות דבורה
שַׁדְמוֹת דְּבוֹרָה הוא מושב עובדים בגליל התחתון, 3 ק"מ מצפון מזרח לכפר תבור, בצד הכביש כפר תבור-יבנאל. משתייך למועצה אזורית הגליל התחתון. כמו כן משתייך לתנועת המושבים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”כשהיא יצאה למרדף היא הרגישה מאוד קרבית...“

הקשר הרב דורי