מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

רינה גבעון מהילדים הראשונים ברמת צבי

שני בן פורת ורינה גבעון
רינה בילדותה במשק
רינה גבעון

נולדתי להורים חלוציים שבאו בשנת 1933 מאירופה להקים וליישב ישוביים בארץ ישראל.

אחרי שעבדו בסלילת כבישים, ובפרדסים, הקימו ישוב חדש בעמק יזרעאל בשם רמת צבי. "רָמַת צְבִי הוא מושב ברמת יששכר (בין עפולה לבית שאן), השייך למועצה אזורית הגלבוע. הוקם בשנת 1942 על ידי צעירים יוצאי אירופה חברי ארגון הגליל". (ויקיפדיה). אני הייתי בין הילדים הראשונים שנולדו במושב, אני עוד זוכרת את המקלט ליד הבית במלחמת העצמאות. כשהוריי עבדו בשדה הייתי תינוקת ולקחו אותי באמבטיה איתם לשדה. גדלנו יחד עם המושב שהתפתח וגם אנחנו איתו.

רינה בילדותה במשק

תמונה 1

אני מאוד אהבתי לרכוב על אופניים, ובקיץ כולנו היינו עסוקים במסיק זיתים כולל הילדים. המשחקים של "רינה": קפיצה בחבל, חמור ארוך, קלאס, ג'ולות, משחקי כדור. בחופש הגדול בין כיתה ז' לכתה ח' עשו עליי חרם, פתאום לא היו לי חברות, הייתי עצובה, אחרי כשבועיים השלמנו ושוב חזרתי לחברה.

אני זוכרת שבן גוריון הכריז על הקמת המדינה הייתי בת חמש. כל חברי המושב באו לשמוע את ההכרזה ברדיו אחד שהיה בכל המושב. כאשר היינו רוצים לצאת לטייל היינו לוקחים טרמפים עד לכנרת, לסחנה ולמעיין חרוד ועוד.

יש שלושה ילדים ותשעה נכדים.

הזוית האישית

סיפורה של רינת גבעון תועד ע"י שני בן פורת, במפגשי תכנית הקשר הרב דורי, בבית הספר.

מילון

רמת צבי
רָמַת צְבִי הוא מושב ברמת יששכר (בין עפולה לבית שאן), השייך למועצה אזורית הגלבוע. הוקם בשנת 1942 על ידי צעירים יוצאי אירופה חברי ארגון הגליל. ויקיפדיה

ציטוטים

”אני הייתי בין הילדים הראשונים שנולדו במושב“

הקשר הרב דורי