מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ריח הים – זכרונות ילדות

מוריאל ואירית ביה"ס עליות
אירית בבית ספר עממי לפידות ב"ב
ריח הים מזכיר לי את שנות ילדותי וממלא אותי בהרגשה נעימה

שמי אירית כהנים, אני משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי כבר שנים רבות. הן כמשתתפת בתכנית והן כמתנדבת "ידיד לחינוך" שנים רבות בבית הספר אושא ברמת-גן. על סיפורי הקודם תוכלו לקרוא בקישור זה
"יפו עיר הולדתי – עיר מעורבת ערבים ויהודים' קיבוץ גלויות".  "כעבור מספר שנים , עברה המשפחה לעיר בני ברק. עולם אחר, מנטליות שונה, ועם השנים סגלנו את אורחותיה. אך תמיד אזכור את שנות הילדות ביפו של אותם הימים, תמיד אזכור מאין באתי ועימי נשמרים זיכרונות  של ילדותי המאושרת ביפו".
השנה אני משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי, בבית הספר עליות ברמת גן, יחד עם מוריאל מויאל ובחרנו להעלות סיפור זכרון ילדות על חוף הים , חוף גבעת עליה ביפו.
"לכל עיר בארצנו יש ייחוד ויופי משלה, בילדותי גדלתי ביפו, עיר תוססת בשנות השישים ,שנמצאת במרכז הארץ וכמובן  גולת הכותרת שלה הים. חוף גבעת עליה. אני זוכרת שאת רוב השבתות בקיץ בילינו בים, הבית שלנו היה במרחק של כרבע שעה הליכה. לא היה לנו רכב, אבל הייתה אהבה גדולה מאוד לים. הוריי, אהבו מאוד לשחות, ולא פעם השאירו אותנו הילדים על החוף, כשהם שוחים עד לשובר הגלים. כמובן שהגענו לים מצוידים ליום שלם, באוכל, מגבת, משחקים ומטקות. כך שריח הים מוכר ומאוד אהוב עלי.
 
היום שאני בשנות השישים שלי, אני עושה צעדות בפארק הירקון ומסיימת ליד הים, קרוב לנמל תל- אביב. תמיד כשאני מתקרבת ושומעת ומריחה את הים זה מזכיר לי את שנות ילדותי וממלא אותי בהרגשה נעימה.
 

תמונה 1
 
העשרה
חוף גבעת עליה – יפו: "רצועת חופי תל אביב-יפו מתמשכת לאורך כ-14 קילומטרים על שפת הים התיכון, ומהווה מרכיב מרכזי בחיי תושבי תל אביב-יפו ובדימויה כעיר חוף. חלק ניכר מרצועת החוף משמש לפעילויות פנאי ונופש הפתוחים לציבור הרחב, בעיקר כחופי רחצה, טיילות ופארקים. חלק קטן משמש לפעילויות אחרות, שבחלקן סגורות לציבור. רצועת החוף כוללת גם ארבע מעגנות (רדינג, נמלי תל אביב ויפו, והמרינה)". ויקיפדיה
תשע"ו

מילון

חוף גבעת עלייה
רצועת חופי תל אביב-יפו מתמשכת לאורך כ-14 קילומטרים על שפת הים התיכון, ומהווה מרכיב מרכזי בחיי תושבי תל אביב-יפו ובדימויה כעיר חוף. חלק ניכר מרצועת החוף משמש לפעילויות פנאי ונופש הפתוחים לציבור הרחב, בעיקר כחופי רחצה, טיילות ופארקים. חלק קטן משמש לפעילויות אחרות, שבחלקן סגורות לציבור. רצועת החוף כוללת גם ארבע מעגנות (רדינג, נמלי תל אביב ויפו, והמרינה).

ציטוטים

”"העיקר לא לפחד כלל"“

”ריח הים מזכיר לי את שנות ילדותי וממלא אותי בהרגשה נעימה“

הקשר הרב דורי