מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

רות קדמון – רוקדת מאז ועד היום

תמונה עדכנית עם סבתי ואחותי הקטנה
סבתי בעברה
רות קדמון מספרת כיצד הריקוד עיצב את חייה

רות קדמון (לשעבר מלמד), סבתא שלי, נולדה בשנת 1935 בקיבוץ רמת יוחנן. בגיל 20 היא התחתנה עם סבא שלי, גבי קדמון, זכרונו לברכה. נולדו להם שלושה בנים (רונן, יגיל ותומר), ואבא שלי, תומר, הוא הצעיר ביותר מהם. לאחר החתונה הם עברו לגור בכפר סבא וגרו בה 14 שנים, לאחר מכן עברו לערד וחיו שם יחד עד שהתגרשו. סך הכול רות גרה בערד 38 שנים ונחשבה מוותיקי העיר, כיום היא גרה בירושלים.

רות מספרת: "מאז שאני זוכרת את עצמי, תמיד חלמתי לרקוד, ואז יום אחד הפכתי את החלום למציאות."

כשהייתה בת ארבע, אביה, אפרים, ז"ל, לימד אותה ריקוד ייחודי שהמציא. מאז ועד היום רות לא מפסיקה לרקוד, היא רקדה בטקסי שבועות בקיבוץ ובעוד אינספור הזדמנויות נוספות. כאשר הייתה בת 17 מורתה לריקוד פרשה ורות לקחה על עצמה את המשימה ללמד ריקוד את הבנות הצעירות בקיבוץ.

אפילו שרוב חייה לימדה ריקוד היא מעולם לא הפסיקה ללמוד ולהתפתח בתחום בעצמה, עד היום (לפני הקורונה) כשאנחנו מגיעות לבקרה שתינו (אני ואחותי הקטנה) הולכות איתה לאולם הספורט ורוקדות יחדיו.

סבתא שלי היא דוגמה למישהי שהיה לה חלום והיא מעולם לא ויתרה עליו, היא חיה אותו והיא עדיין ממשיכה לרקוד באהבה ובהנאה גדולה. וזה לדעתי מעורר השראה.

סבתא בלהקת המחול

תמונה 1

סבתי מתחזקת ערוץ יוטיוב פעיל ובו היא מעלה סרטוני ריקוד וקולאז'ים שהיא מכינה, לחצו על הקישור כדי להגיע לערוץ של רות קדמון

להלן סרטון שהכינה על קורות חייה "אלה הם חיי":

הזוית האישית

זוהר: היה לי מרתק לתעד את סבתי, חשבתי שהכרתי את הסיפור שלה אבל אחרי התיעוד למדתי דברים חדשים עליה ועל עברה.

מילון

רמת יוחנן
רָמַת יוֹחָנָן הוא קיבוץ בעמק זבולון סמוך לקריית אתא השייך למועצה אזורית זבולון.

ציטוטים

”מאז שאני זוכרת את עצמי, תמיד רקדתי, ואז יום אחד הפכתי את החלום למציאות“

הקשר הרב דורי