מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדותה של רונית קפויה

רונית קפויה ואור עובדות יחד על הסיפור
אור ורונית במסגרת התכנית
ילדות בגבעתיים

סיפור חיי

שמי רונית קפויה, נולדתי לפני 63 שנים להורים יוצאי טורקיה. גדלתי בעיר גבעתיים, עד ליום שנישאתי ואז עברנו לגור ביהוד, מאז אני גרה ביהוד עד היום.

ילדותי הייתה רגילה לחלוטין: לימודים, שירות צבאי, נישואים, הולדת ילדים ועד לתואר הגבוה – היותי סבתא לשבעה נכדים מהממים, שלקחתי חלק עצום ועדיין אני לוקחת חלק פעיל ועצום בגידולם.

אבי היה מנהל בחברת "אגד" ואמי עקרת בית. הייתי שותפה מלאה עם אבא לפעילות חברה של העובדים בניהול ובתכנון טיולי שבת ברחבי ישראל והרמת אירועי חגים לילדי העובדים כמו ל"ג בעומר, מסיבת חנוכה וסתם מפגשים חברתיים. לאחר הולדת ילדי המשכנו חברתי ואני בפעילות (אנחנו גם שכנות במשך 42 שנים), ומשתדלת היום עד כמה שניתן לעשות ולתכנן אירועים עם משפחתי ילדי ונכדי.

היום אני פנסיונרית של הקו-אופ וגאה לקחת חלק יחד עם נכדתי ולהשתתף בתכנית הקשר הרב דורי, ולהיות עם אור היקרה שלי, לחיות ולחוות איתה את החוויה. אני יודעת שבהמשך, אם אתבקש מיתר נכדי, להיות שותפה לחוויה זו או דומה לה, אעשה זאת בשמחה גדולה.

ברחוב בעיר מגוריי בגבעתיים היינו מגזר של חברי אגד וחברי דן שבה הייתה מן תחרות סמויה בין הילדים איזה חברה טובה יותר ואז רמת התוכניות הבילוי הייתה גבוהה לדעת. חיי החברה היו בעיקר ברחוב בנושא של משחקי רחוב למשל – שבע אבנים, מחניים וכולי…

את מצרכי המזון היינו קונים במכולת השכונתית ואת הבשר בשוק התקווה. את מפגשי החברה בימי שישי היינו עורכים בבתים של החברים כמסיבות כיתה. פעם בשבועיים היינו נפגשים כל הכיתה והולכים לסרט בבית הקולנוע. ילדותי הייתה פרי יצירה מחשבתית בעיקר ברחובות ללא מכשירים ובכל אמצעי שמצאנו ידענו איך לשחק עם זה.

הזוית האישית

סבתא רונית: היום אני פנסיונרית של הקו-אופ וגאה לקחת חלק יחד עם נכדתי ולהשתתף בתכנית הקשר הרב דורי, ולהיות עם אור היקרה שלי, לחיות ולחוות איתה את החוויה. אני יודעת שבהמשך, אם אתבקש מיתר נכדי, להיות שותפה לחוויה זו או דומה לה, אעשה זאת בשמחה גדולה.

בבית הספר רמז, תכנית הקשר הרב דורי מתקיימת גם השנה, בהנחייתה של המורה שרון גלר. אחת לשבועיים נפגשים סבים וסבתות עם נכדיהם הלומדים בכיתות ה' למפגש מהנה, חוויתי ומקרב.

התמונות מתוך אתר בית הספר רמז.

מילון

אגד
"אגד חברה לתחבורה בע"מ" (לשעבר: "אגד אגודה שיתופית לתחבורה בישראל בע"מ") המוכרת בשמה "אגד" היא חברה המפעילה תחבורה ציבורית בישראל, בייחוד אוטובוסים. אגד היא מפעילת התחבורה הציבורית הגדולה בישראל והשנייה בגודלה בעולם[2]. בעבר סיפקה אגד שירותי תחבורה ציבורית כמעט בכל רחבי הארץ (למעט גוש דן ואזורים גאוגרפים מצומצמים) והייתה במעמד של מונופול, אך החל משלהי המאה ה-20 החליטה ממשלת ישראל לפתוח את שוק התחבורה הציבורית לתחרות, ולהקטין את חלקה של אגד בו. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”ס“

הקשר הרב דורי