מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

רומנטיקת ילדות

סבתא לינה והנכדה אדר
לינה בצעירותה
סיפור אהבת ילדות

אני למדתי בבית ספר בטורקיה, שהמשמעת בו הייה מאוד רצינית. היינו חייבים לבוא עם תלבושת אחידה ושיער אסוף, ולי היה שיער ארוך ואסוף בקוקו מתוח שמתח לי את העיניים כמו ליפנית.

כשהייתי בכיתה ו' התאהבתי בילד שהיה בכיתה ז', אבל הוא בכלל לא הסתכל עליי. יום אחד העזתי בהפסקה לפזר את השיער, שזה היה כמובן אסור, בכדי שיסתכל עליי. וזה מה שקרה ומשכתי את תשומת לבו. אבל, כשהמורה ראתה אותי עם שיער פזור, היא קראה לי למשרד של המנהל וקיבלתי נזיפה… לא היה אכפת לי, כי השגתי את מה שרציתי.

סיפור נוסף: לונה פארק עם סבתא או הסיוט בלונה פארק

כשהייתי בת ארבע, אמי נפטרה ואבי התחתן שנית. סבתא שלי גדלה אותי והיא היתה בת 85, היא הפכה להיות כמו אמא שלי.

ישנו באותה מיטה ותמיד טיילנו ביחד. כשהייתי בת 12, ההורים שלי נסעו לחופשה ונשארתי עם סבתא שלי בבית, זה היה יום ראשון, שזהו יום חופש בו אין  לימודים. הצעתי לסבתא שנסע ללונה פארק. אחרי שעה של נסיעה הגענו ללונה פארק. סבתא שלי התישבה על ספסל ואני עליתי לכל המתקנים וכשרציתי לעלות למכניות מתנגשות הצעתי לה לעלות איתי, והיא הסכימה. כשהגיע תורינו לעלות, סבתא שלי לא הספיקה לעלות וכבר הפעילו את המתקן והיא נפלה וקיבלה מכה במרפק והתעלפה במקום. נכנסתי לפניקה והתחלתי לצעוק לעזרה כי חשבתי שסבתא שלי מתה, אחרי שקיבלה עזרה התעוררה. חזרנו הביתה והייתי לחוצה מאוד כי הייתי לבד איתה בבית. כשהלכנו לישון, לא ישנתי כל הלילה מפחד, שיקרה לה משהו. יום למחרת, כשההורים הגיעו, סיפרתי להם את הסיפור אך סבתא שלי כבר התאוששה.

את הסיוט הזה אני לא אשכח לעולם!

תמונה 1

הזוית האישית

סבתא לינה: "החוויה שלי עם נכדתי היא שהצלחתי לעניין אותה בשאלות על עברי" הנכדה אדר: "אני רוצה להגיד לסבתא שלי שהיה לי מאוד כיף איתך ולמדתי הרבה על הילדות שלך, ואני מאוד אוהבת אותך"

מילון

פריסאדה
יקרה שלי

ציטוטים

”כַּבֵּד אֶת אָבִיךָ וְאֶת אִמֶּךָ - לְמַעַן יַאֲרִכוּן יָמֶיךָ {הדיבר החמישי}“

הקשר הרב דורי