מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

רבקה שרביט, מסע מהנצרות ליהדות ומארה"ב לישראל

רבקה שרביט
צופיה חסון

נולדתי בקליפורניה בארצות הברית בשנת-1940. נולדתי בבית הורי ולא בבית-רפואה. הורי היו גויים. הייתה לנו חווה פרטית ושם גדלתי.

אימי הייתה מורה לילדים מ כיתה-א' ועד כתה-ח'. מאוחר יותר עברנו מספר פעמים דירה בשל עבודתו של אבי. היו לי 4 אחים אחד נפטר אחרי שנולדתי.

היו לי חיים טובים מאוד. אבי היה איכר וגידל תרנגולות, מידי פעם היינו הולכים לנהר לדוג דגים. אני ואחי אהבנו לחיות בטבע. הייתי תלמידה מצטיינת בבית-הספר היסודי ובתיכון, ואז הלכתי לאוניברסיטה ולמדתי שם תאטרון. וכשגמרתי את האוניברסיטה התחתנתי ונולדה לי בת.

כשהייתי בת-36 התחלתי לחשוב ולחקור אודות קיום העולם ואחר כמה שבועות הגעתי למסקנה שיש אלוקים בעולם. בעלי שהיה כומר נוצרי הצטרף אלי. ניסינו ללמוד ביחד ולהבין את התנ"ך, נתקלנו בקשיים ולכן החלטנו לעלות לארץ ללמוד יותר ולהתגייר

רגעים של נחת

לאחר שהתגיירנו אני ובעלי היינו צריכים להתחתן שוב כדת משה וישראל. אחרי החתונה עברנו לגור במעלה-לבונה. וביתי התחתנה והקימה משפחה חרדית חמה ואוהבת.

אני מאוד שמחה שהחלטתי להתגייר ולחיות בישראל בין היהודים חיים מלאי תוכן ומשמעות אמיתיים.

הקשר שלי עם הרבי:

כשהתגיירתי שמעתי על הרבי מייד.

אני זוכרת שבמלחמת המפרץ אמר הרבי לחיילים שאין צורך לקחת איתם למלחמה מגילת אסתר. (הרבי ידע שהמלחמה תיגמר לפני פורים) וכך באמת קרה. והבנתי שהרבי כל-כך צדיק ושהוא מלך המשיח.

חפץ יקר במיוחד

אחרי שהתגיירנו במבשרת-ציון הביאו לנו במתנה כוס לקידוש ואני מעבירה אותה לדורות אחרי.

התנ"ך שלי… הולכת אתו לכל מקום כדי שאוכל להרגיש שקדושת ה' איתי!!!

מילון

להתגייר
להפוך יהודי באמצעות תהליך גיורץ

גיור
גיור הוא הליך של המרת דתו של גוי ליהדות. על פי הגדרת ההלכה היהודית, יהודי הוא מי שנולד לאם יהודיה או שהוא בעצמו התגייר כהלכה.

ציטוטים

”הגעתי למסקנה שיש אלוקים בעולם. בעלי שהיה כומר נוצרי הצטרף אלי.“

”ניסינו ללמוד ביחד ולהבין את התנ"ך“

הקשר הרב דורי