מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הקשר הרב דורי של שי פישביין

מפגש פתיחת תכנית הקשר הרב דורי בכתה
הברכה שהכנו לכל סבא וסבתא
סיפורה של סבתא קטי

שמי שי פישביין השתתפתי השנה בתכנית הקשר הרב דורי עם סבתי קטי פישביין. סבתא קטי נולדה לבית משפחת שאול בשנת 1947 בעיר בומבי שבהודו. היא עלתה לארץ בשנת 1964.

בניין העירייה בבומבי

תמונה 1

 

סבתא סיפר שנולדה בהודו בעיר בומבי למשפחת שאול. הם היו ההורים וחמישה ילדים. מזכרונות ילדותה בבומבי היא זוכרת שכילדה בגילאי 6-10 אהבה לאסוף בולים מארצות שונות, כשבגרה והפכה לנערה התחביב שלה היה סריגה. היא מאוד אהבה לסרוג.

סבתא סיפרה שהיא למדה בבית ספר יהודי שנקרא "סר גייקוב" היא למדה כמובן בבית ספר יסודי ובתיכון עד כתה י"א. "סיימתי ללמוד בכתה י"א כי עלינו לארץ". סבתא ומשפחתה עלו לארץ כשהייתה בת 17 בשנת 1964.

סבתא עדיין זוכרת היטב את שתי חברותיה הטובות, חברות ילדות את אסתר ואת קטי, איתן נהגה לשחק במשחקים שונים בילדותה כמו"חמש אבנים" וקלאס.

הזוית האישית

שי פישביין: לקראת המפגש שלנו סבתא מאוד התרגשה ושמחה על המפגש המשותף שלנו. היה לי מאוד כיף, למדתי הרבה על סבתי.

 

מילון

מומבאי
מומבאי (בהינדית: मुम्बई, במראטהית: मुंबई, באנגלית: Mumbai, לשעבר בומביי), היא העיר הגדולה ביותר בהודו, המרכז המוניציפלי השני בהודו ואחת מחמש הערים הגדולות בעולם. נכון לשנת 2011 מונה אוכלוסיית העיר עצמה 12,478,447 תושבים, ואוכלוסיית המטרופולין כולו מונה 18,414,288, בצפיפות של כ-23 אלף נפש לקילומטר רבוע. מומבאי מהווה את בירתה הכלכלית של הודו, בהיותה מוקד של תעשייה, פעילות פיננסית ומסחר, ומקום משכנן של הנהלות של חברות ענק רבות. נוסף על כך, מומבאי היא מרכז של תעשיית הבידור ובפרט הקולנוע בהודו. העיר משמשת כבירת מדינת מאהאראשטרה. ויקיפדיה

ציטוטים

”סיימתי ללמוד בכתה י"א כי עלינו לארץ“

הקשר הרב דורי