מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא חיים פוסמן עולה מסאן פאולו לישראל

אני עם סבי בבר המצווה של אחי
סבא שלי בתמונה לפני כחמש שנים
הסיפור של סבא שלי

שמי עמרי מזור, אני משתתף בתכנית הקשר הרב דורי השנה ובחרתי להשתתף בתכנית עם סבא שלי, חיים פוסמן. סבא שלי נולד בשנת 1951 ברומניה בעיר בוטשני.

כשסבי היה בגיל עשר, עברה משפחתו מאירופה לברזיל לעיר סאן-פאלו.  שם עברה עליו ילדותו ונעוריו. סבא שלי סיים  את לימודיו בישיבה תיכונית, הק הילה היהודית בברזיל שמרה על המסורת היהודית וניסתה להקנות לילדים שלהם חינוך יהודי וציוני.

סבא שלי תמיד חלם על ארץ ישראל, כי היה ציוני ולכן בשנת 1971 הוא עלה ארצה.כל שאר בני המשפחה של סבא – ההורים והאחים נשארו להתגורר בברזיל כשהוא עלה ארצה. הוא למד אלקטרוניקה בבאר שבע ושם פגש את סבתי שגם היא הייתה אז עולה חדשה ברית המועצות. כעבור כמה שנים הם התחתנו, בשנת 1976 נולדה בתם הבכורה, היא אמי ובשנת 1981 נולדה להם עוד  בת בשם שלומית.

כסבי הפך לעולה חדש הוא התגייס לצה"ל ושירת בחיל האוויר. כשפרצה מלחמת לבנון הראשונה הוא גויס למילואים וכיוון שהמלחמה נמשכה שנים רבות סבי גויס לעוד כמה שנים. בהמשך, סבי ניהל מפעל אלקטרוניקה עד שנת 1990 ואחר כך פתח עסק בתחום המתנות.

סבא וסבתא שלי התגוררו בעיר חולון עד שנת 1985 ואחר כך עברו לגור ברעננה. העלייה של סבי לישראל, הייתה בעלת השפעה על כל בני המשפחה שלו, עם הזמן גם הוריו ואחיו עלו לישראל, ואחיו הקימו בתים ומשפחות יפות.

כיום סבי פנסיונר ומקדיש את רוב זמנו לחמשת נכדיו. סבא שלי מאוד אוהב ספורט, טיולים ובישול. סבא שלי הוא אדם מאוד נחמד ומצחיק.

 בתמונה אני ליד סבא שלי – בבר המצווה של אחי

תמונה 1

הזוית האישית

עמרי מזור: סבא שלי הוא אדם מאוד נחמד ומצחיק אני שמח שבחרתי דווקא בו להשתתף עמי בתכנית הקשר הרב דורי ולתעד את סיפורו, כי עכשיו אני יודע את סיפור חייו, שלא הכרתי.

מילון

סאן פאולו
סאוּ פאוּלוּ (בפורטוגזית: São Paulo) היא העיר הגדולה בברזיל והמאוכלסת ביותר ביבשות אמריקה, עם כ-12 מיליון תושבים בעיר וכ-21 מיליון במטרופולין. העיר היא בירת מדינת סאו פאולו, והיא המרכז הפיננסי, העסקי והתעשייתי החשוב ביותר באמריקה הלטינית. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אני שמח שבחרתי דווקא בו ותעדתי את סיפורו של סבי, עכשיו אני יודע את סיפור חייו, שלא הכרתי.“

הקשר הרב דורי