מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

קריירת המלונאות שלי

אני וסבא
סבא בן 3
סבתא מספר על פיתוח קריירה ועוד זכרונות

שמי אריאל, אני מתעד את סבי, בנימין גז'בין, במסגרת תכנית הקשר הרב דורי.

סבי מספר: " שמי בנימין, נולדתי בתאריך 24.1.1941 בתל אביב. שמו של סבא מצד אבא הוא אברהם, לסבתא מצד אבא קראו הנריאטה, לסבא מצד אימא קראו אוטו, ולסבתא מצד אימא קראו רוזה. לאבא שלי קראו יעקב, לאימא שלי קראו ליזלוטה.

אבא שלי היה רופא, ואימא שלי הייתה צלמת. התחביבים שלי היו איסוף בולים, כדורגל, מחניים, דמקה, ריכוז (מונופול) ומשחקי קלפים. אהבתי בית ספר אבל גם אהבתי חופשים.

בילדותי

תמונה 1

הקמת מדינת ישראל

יש מקרה מהילדות שאני זוכר, אני זוכר שבאמצע הלילה אימא שלי העירה אותי ולקחה אותי למרפסת לראות את כל האנשים רוקדים ושרים מרוב שמחה שמחה על ההחלטה באו"ם של הקמה של מדינה יהודית.

יום אחרי כן התחילה מלחמת השחרור שנמשכה עד יולי 1949. ארץ ישראל הוקמה חצי שנה אחרי ההחלטה באו"ם.

ההורים שלי עלו לארץ בשנת 1934, כי הם חיו בגרמניה ובאותם השנים התחילו רדיפות של יהודים. הם ברחו ברכבת לדנציג כי שם סבא וסבתא שלי גרו. ההורים שלי התחתנו בדנציג בשנת 1933. ובשנת 1934 הם עלו לארץ (פלשתינה, כך היא נקראה אז).

תעסוקה וקריירה

הייתי מנהל במרכז לקידום מקצועי במלונאות במשך 22 שנה (החל משנת 1979). הגעתי לתפקיד זה אחרי שעבדתי כשנה בבית מלון בתל אביב בתור מנהל כוח אדם, ולאחר שעבדתי מספר שנים בהתאחדות המלונות בישראל, ולמדתי לימודי מלונאות בטכניון. המרכז לקידום מקצועי במלונאות היה מפעל משותף לממשלת ישראל, להסתדרות הכללית והתאחדות בבתי מלון. המרכז עסק בעריכת קורסים והשתלמויות מקצועיות לעובדי בתי המלון בישראל בכל התפקידים והרמות. עשרות אלפי עובדים למדו במשך שנים במסגרת המרכז. המרכז הקים ספריה גדולה בתחומי המלונאות והתיירות והיא כללה ספרים רבים, סרטי לימוד, שקופיות הדרכה וחומר לימודי רב.

פרט לכך עבדתי מספר שנים בחברת תעופה שוויצרית בשם סוויסאייר, הייתי גזבר של שני מושבים (גן השומרון וקיצרון). בעבודתי האחרונה הייתי נציג ומגשר בבית הדין לעבודה בתל אביב, במשך עשר שנים.

סבא בטיול

תמונה 2

הזוית האישית

סבא: אני שמח שאתה מתעניין בעבר שלי ובכל מה שעבר עלי במהלך השנים, בשירות הצבאי שלי, במלחמות שהשתתפתי בהן ובעבודה שלי. המפגשים איתך בנושא הרב דורי חיממו את לבי. אשמח לתת לך מידע נוסף ככל שתבקש.

אריאל: מאוד נהניתי לשמוע על העבר של סבא שלי ושמחתי לתעד את סיפורו במאגר המורשת.

מילון

דנציג
"העיר החופשית דנציג" (בגרמנית, דנציג) בתקופה שבין מלחמת העולם הראשונה ומלחמת העולם השנייה. הסכסוך בדבר מעמדה של העיר החופשית דנציג, בין גרמניה הנאצית ובין פולין, היה אחת העילות שהציגה גרמניה לפרוץ מלחמת העולם השנייה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”לאט לאט אבל בטוח“

הקשר הרב דורי