מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

קרו לי הרבה ניסים

יהודית ניסים
כיתת הותיקים בבי"ס בית וגן דרכא בת ים
סיפורה של יהודית ניסים שנולדה בירושלים

קוראים לי יהודית מפני שאימא שלי אהבה את השם, שם המשפחה שלי לפני שהתחתנתי הוא סימן טוב אבל לאחר שהתחתנתי שיניתי את שם המשפחה שלי לניסים ואני מאוד שלמה עם השינוי, מפני שקרו לי הרבה ניסים.

נולדתי בארץ לפני קום המדינה בממשלת פלשתינה. נולדתי בתאריך 28.5.1947. בילדותי היינו מסתפקים במועט וקיבלנו כל מה שיש. אני נולדתי הכי קטנה, הילדה הכי מפונקת. גדלתי עם אחים שלי יותר מאשר עם ההורים שלי, כי הם עבדו בהרבה עבודות ואחים שלי היו מפנקים אותי יותר בגלל שהייתי ילדה קטנה יותר מהם. אהבתי אותם כל כך ואהבתי את ההורים שלי מאוד. אף פעם ההורים לא היו מתעצבנים עלינו וכשגדלנו, היינו הולכים לעזור לאמא שלי בעבודות. היא הייתה מנקה אז היינו עוזרים לה לנקות את הבתים שהיא הייתה מנקה.

נולדתי בירושלים וגדלתי בתל אביב, אני הכי מאושרת שגדלתי אצל ההורים המופלאים שלי והאחים המופלאים. כשהתחתנתי עם בעלי הבאנו ילדים ואז הוא עזב אותי ולקח את כל החסכונות שלי ושל המשפחה שלי, ואני גידלתי את הילדים שלי לבד בלי עזרה לחמתי עליהם כדי שילכו ללמוד, כדי שישכילו. ברוך ה' הילדים שלי כבר פרופסורים ומורים בארצות הברית ואני מאוד גאה בהם. יש לי נכדים ואני לא מפספסת אף דקה בלי לראות אותם, אני מאוד אוהבת אותם ואני מאוד אוהבת את המשפחה שלי.

לקובץ התיעוד המלא: 

הזוית האישית

יהודית ניסים השתתפה בתכנית הקשר הרב דורי ותועדה על ידי ליטל אבזוב. התכנית נערכה בביה״ס בית וגן דרכא בבת ים, התשע״ט.

מילון

פלשתינה
השם בו הבריטים כינו את ארץ ישראל לפני הקמת המדינה.

ציטוטים

”לא זכיתי ליהנות מהסיפורים והחברה של סבא וסבתא שלי “

הקשר הרב דורי