מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

קורות חייו של ארנולד סספורטס

אני ונכדתי מצולמים ביחד
אני בבר המצווה שלי
ילדותי בארה"ב ועלייה לארץ

שמי ארנולד (ארני) סספורטס. נולדתי בשנת 1951בהרטפורד קונטיקט, ארה"ב. כמעט נולדתי בחוף הים: אימא שלי קיבלה צירים כשהיא הייתה בבילוי על החוף בחופשת יום העצמאות של אמריקה. בסופו של דבר היא הצליחה להגיע לבית חולים הר סיני.

רק בגיל חמש הלכתי לגן. המשכתי לבית ספר ותיכון ואחרי התיכון למדתי שנה אחת באוניברסיטה. בגיל 19 עליתי לארץ לקיבוץ עין גב. עבדתי בבננות וברפת. במלחמת יום הכיפורים נשארתי אחראי על הרפת כי טרם התגייסתי וכל יתר הרפתנים גוייסו למילואים.

פגשתי את סבתא, שהייתה מתנדבת מאוסטרליה, ואנחנו ביחד כבר 47 שנים.התגייסתי לגולני ולאחר השירות התחתנו. אחרי הצבא התחלתי לעבוד בענף הנוי. לאחר שמונה שנים בנוי עברתי לתיירות. עבדתי בכפר הנופש 24 שנים. הלכתי ללמוד מלונאות בבית ספר תדמור בהרצליה. ניהלתי את מחלקת המשק ומשרד הקבלה. בתום 24 שנים בתיירות חזרתי לנוי.

עשיתי מלואים עד גיל 54 כחובש קרבי. בשנת 1982 נכנסנו ללבנון. ארבעים יום היינו בלבנון.

אני מרצה לתיירים בנושא קיבוץ וישראל, אירחתי גנרלים מצבא ארה"ב. בתור נהג אמבולנס התנדבתי במד"א. בגיל 67 יצאתי לפנסיה והמשכתי לעבוד בנוי חצי משרה עד עצם היום הזה.

הזוית האישית

זואי: היה לי כיף מאוד לשמוע את סיפורו של סבא שלי.

ארני: אהבתי את זמן האיכות עם נכדתי.

מילון

הרטפורד
עיר הבירה של מדינת קונטיקט שבארצות הברית. העיר מהווה בירת מחוז הרטפורד שבמדינה. בעיר מתגוררים 124,775 תושבים (2010). העיר הרטפורד מכונה "בירת הביטוח העולמית" בשל מספר הרב של חברות הביטוח הפועלות בה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”כמעט נולדתי בחוף הים: אימא שלי קיבלה צירים כשהיא הייתה בבילוי על החוף“

הקשר הרב דורי