מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

קורות חיי אלכס מורעדין מרומניה

ביום הראשון של מפגש הקשר הרב דורי
צולמה כשהייתי בן שנה בבוקרשט שברומניה.
סיפור זה מתאר את קורות חיי מלידתי ועד דורות האחרונים כיום.

הסיפור של סבא אלכס מורעדין

"נולדתי ברומניה בעיר בוקרשט להורי לולה ומרקו בתאריך 26.6.1947 הייתי ילד שמנמן ואהבתי מאוד לאכול דייסת תירס שנקראת ממליגה שזה המאכל הלאומי הרומני.

אני בילדותי ברומניה

תמונה 1

בשנת 1950 עלינו ארצה הורי ואני. שיכנו אותנו במחנה העולים עתלית. גרנו באוהל וישנו על מיטות מתקפלות. כעבור זמן קצר עברנו לרמת גן. אבא מרקו הקים שם מעבדה ליצור ושיווק תמרוקים. אני למדתי בבית ספר החשמונאים. אהבתי לטפל בפינת החי של בית הספר ואהבתי מאוד את שיעורי הציור והמלאכה. לקראת סוף הלימודים התחבבו עלי לימודי הגיאוגרפיה והטבע, את לימודי התיכון עשיתי בתיכון עירוני י'" שנקרא גם אליאנס ברמת אביב. השפה הזרה הראשונה שנלמדה בו הייתה צרפתית ומאוד אהבי ללמוד אותה. סיימתי לימודי בגרות במגמה המתמטית פיזיקלית. התלהבתי במיוחד משיעורי הכימיה ובמיוחד משיעורי המעבדה או המעבדות המשוכללות שהיו לנו.

בתום לימודי בתיכון התגייסתי ככל חברי לצה"ל. שובצתי לחיל הקשר. נהניתי מהצד הטכני שהיה כרוך בשירות בחיל זה. השגת קשר בין יחידות הייתה משימה לא פשוטה באותם ימים. היום כל מכשיר סלולרי הוא יותר משוכלל מכל מכשיר שהיה לנו והיה מורכב על רכב קשר, והיה בגודל של פריג'ידר! השתתפתי בהרבה פעולות קרביות במהלך שרותי הצבאי, כשגולת הכותרת הייתה מלחמת ששת הימים, ביוני 1967.

לאחר שחרורי מצה"ל יצאתי ללימודים גבוהים בשוויץ. בחרתי במקצוע ההנדסה הכימית, אשר התחבבה עלי. בתום שש שנים של לימודים בטכניון, קבלתי תואר ראשון ושני בהנדסה כימית. התמחתי במספר מפעלי תרופות ותמרוקים בשוויץ. בגיל 26 וחצי חזרתי ארצה. כאן בשיתוף עם אבי הקמנו מפעל חדש לייצור תמרוקים במתחם בורסת היהלומים בשוויץ.

בגיל 30 התחתנתי עם לילי, בוגרת אוניברסיטת תל אביב במשפטים. שנה לאחר מכן היא עברה התמחות וקבלה את התואר הנכסף עו"ד. בשנת 1979 נולד בכורי עדי, שנה אחריו נולד לשמחתנו הרבה אלון. השמחה לא ארכה, היות ואשתי היפה לילי חלתה במחלת הסרטן אשר התחילה בגידול בשד. כל הטיפולים אשר עברה לא צלחו. כעבור שנה וחצי של עינויים היא נפטרה בייסורים רבים. עדי ואלון נותרו יתומים מאמם ואני אלמן. חיפשתי במהלך שנתיים להתחתן בשנית, לשקם את חיי ולמצוא אמא מחליפה לשני בני הקטנים. המשימה לא הייתה קלה. הכרתי את אילנה, מורה ללשון. החיים איתה לא צלחו וכעבור כשנה התגרשנו. מיד לאחר הגירושין, פגשתי שוב את שוש ויסברגר היפהפיה, אשר בדיוק התאלמנה. בעלה נהרג בתאונת דרכים בשוויץ. פגישתנו הייתה מלאת התלהבות, שמחה, אהבה והתאמה. הילדים שלנו גם התחברו להפליא. כיום אנו חוגגים קשר משותף של 28 שנים נפלאות!

הזוית האישית

הייתה לנו חוויה מטורפת למדתי מלא דברים מרתקים ומאוד מעניינים. הטיול המשותף בו יצאנו ליום העיון בבית התפוצות ממש סיכם לנו את החוויה המשכילה.

מילון

עליה
כשהייתי בן שלוש עליתי לישראל עם הורי מרומניה.

ציטוטים

”"עלינו לישראל מרומניה"“

הקשר הרב דורי