מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא מירי מאוסטריה וסבא הנס מהולנד

פורים עם סבתא, אני הרופא
תמונה זוגית - סבתא מירי וסבא חנן
מילדות עד בגרות - קורות חיים

שמי בר חנן ליאור, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי ומעלה את סיפורה של סבתי מרים ליאור.

הוריה של מרים עלו לארץ בתאריך 06.1939 מאוסטריה, לאחר ששהו שלושה חודשים במחנה דכאו. בעת עלייתם לארץ אימא של מרים הייתה בחודש השישי להריונה עם מרים בבטן. היה לה אח אחד גדול ממנה בשבע שנים.

את ילדותה העבירה בחיפה בשכונת הכרמל. בתיכון הייתה בקיבוץ איילון, אחר כך השומר הצעיר שלך אותה לקיבוץ לגעתון. מאוחר יותר היא התגייסה לצבא לחיל הים בחיפה בתפקיד פקידה ואחר כך במזכירה. אחרי הצבא החלה לעבוד במשרדי מהנדסים.

כשעברה לעבוד במרכזיה של מלון דן כרמל, לפני פתיחתו הכירה את הנס (חנן) וכעבור חצי שנה הם התחתנו. כשהם הכירו הנס היה בן 31, ניצול שואה מהולנד, ומרים בת 23.

סבא הנס וסבתא מרים

תמונה 1

בהתחלה הם גרו בדירה של אחיה שהיה טבח על אנייה, כשנה וחצי ואחר כך הם עברו לרחוב אורן בחיפה ואז נולדה יעל דודה שלי וכעבור 3.5 שנים אבא שלי דרור. הם עברו לרחוב שימקין בחיפה כשאבא היה בין 10 חודשים.

הנס עבד בהתחלה במלון דן כרמל כפקיד קבלה מכיוון ידע שפות: גרמנית, הולנדית, אנגלית, עברית. אחר כך עבד הרבה שנים בקרן קיימת לישראל.

הנס נפטר לפני 12 שנים ממחלה. שנה, לאחר מכן דרור התחתן עם לימור אימא שלי ושנה לאחר מכן אני נולדתי, הנכד ראשון לסבתא מירי.

הזוית האישית

ליאור: היה לי כיף לראיין את סבתא ולכתוב את הסיפור שלה ואני מאחל שיהיו לה עוד הרבה חוויות טובות בחיים.

מילון

בין דורי
מערכת היחסים בין הדורות השונים במעגל חייו של האדם. בעולם המודרני, עם שינוי מבנה המשפחה המסורתי ותהליכים חברתיים נוספים משתנה הקשר הבין-דורי.

ציטוטים

”ארץ ישראל שלי יפה וגם פורחת“

הקשר הרב דורי