מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

לגדול בכפר קטן בארגנטינה

נבון המתעד
כיתתה של חנה בבית הספר היסודי
קורות חייה של חנה כהני

אנחנו התלמידים, אמיתי מליחי ונבון סגל, המשתתפים בתכנית הקשר הרב דורי בבית ספרנו, תעדנו את סיפורה של חנה כהני, במסגרת התכנית ראיינו את חנה ואת בעלה יצחק.

חנה נולדה בכפר בארגנטינה בשנת 1937. היא זוכרת שבארגנטינה היה מאוד חם. חנה זוכרת שבמקום בו נולדה לא היו יהודים בכלל, חוץ ממשפחתה. זה היה כפר מאוד קטן ורחוק מהמרכז. היה בית ספר כללי בכפר, כל הילדים בכפר למדו בבית הספר הזה ואליו היא הצטרפה. הם למדו בבית הספא את המקצועות הרגילים כמו שלומדים בכל בית ספר.

כיתתה של חנה בבית הספר היסודי

תמונה 1

אחרי שחנה סיימה את הלימודים בבית הספר היסודי בכפר, היא עזבה את הכפר שלה ועברה לגור עם דודתה שגרה בעיר. חנה עברה לגור בעיר אוליבריה הנמצאת במרכז ארגנטינה. אצל הדודה הייתה חנה מספר שנים. הדודה טיפחה אותה ודאגה לה. היא שלחה אותה ללמוד בבית ספר מקצועי, שם למדה תפירה. חנה אהבה את התפירה, והתגלה שזה מקצוע שהיא טובה בו. בסיום הלימודים, קיבלה חנה תעודה של תופרת מקצועית. לולא דודתה, אומרת חנה, לא הייתה מגיעה לאן שהגיעה, והיא אסירת תודה לה.

הזוית האישית

אמיתי ונבון: נהנינו בתכנית הקשר הרב דורי, זו הייתה חויה אישית מיוחדת עבורינו לכתוב את הסיפור של חנה והיה כיף לדבר עם המבוגרים וללמוד מהם.

מילון

בית ספר יסודי
בית סֵפֶר הַמַּקְנֶה הַשְׂכָּלַת יְסוֹד לִילָדִים בְּמֶשֶׁךְ שֵׁשׁ (אוֹ שְׁמוֹנֶה) שְׁנוֹת לִמּוּדִים.

ציטוטים

”בכפר בו חנה נולדה לא היו יהודים בכלל“

הקשר הרב דורי