מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

צניחת הראווה שלי

אני אשתי ונכדי
אני בצבא
על הצניחה בסיום קורס הצניחה

שמי אבי ניתן, אני משתתף בתכנית הקשר הרב דורי. משפחתי הגרעינית כוללת את אימא – יונה, אבא – זכריה ז"ל, אחים: עמי, יוני, בועז (תאומים) ורותי. נולדתי בעיר הרצליה בשנת 1951 ועד היום אני חי שם. אני זוכר מילדותי את המושבה הרצליה, את השדות והפרדסים. אהבתי בילדותי לשחק כדורגל, לטייל בטבע לטפל בבעלי החיים שהיו לנו בבית. היו לנו בעלי חיים כגון עיזים, כבשים, תרנגולות וכלבים.

בילדותי

תמונה 1

בצבא הייתי ביחידת הצנחנים בגדוד 890. אחרי הצבא גרתי במושב שעל יד הכינרת ושם הייתי אחראי על אספקת המזון למושב. כשהייתי בן 23 הכרתי את סבתא ולאחר שנה התחתנו. כשהייתי בן 25 נולד בני הבכור רועי. שנתיים לאחר מכן נולד עומר ושמונה שנים לאחר מכן נולד בני השלישי איתמר. אני זוכר אירוע מחיי שבו צנחנו ממטוס נורד כאשר בשטח הצניחה היו חבילות של קש וחלק מחברי נפצעו בצניחה זו.

סיפור אישי – צניחת הראווה שלי

בערך כשנה לפני שהייתי אמור להתגייס לצה"ל, קיבלתי את הספר של אריאל שרון, אז היה אלוף פיקוד דרום, ולימים שר הביטחון וראש הממשלה. הספר סיפר את הסיפור של יחידה 101 שהייתה הבסיס ליחידת הצנחנים בצה"ל. כשסיימתי לקרוא את הספר שהרשים אותי מאוד, החלטתי שאני רוצה להתנדב לצנחנים ואכן, כאשר הגיע מועד הגיוס לצה"ל התנדבתי לצנחנים לגדוד 890. במהלך מסלול ההכשרה עברנו גם קורס צניחה, כאשר לסיום קורס הצניחה הזמנו את המשפחות להיות נוכחים בצניחה האחרונה בקורס. כדי שההורים יזהו אותנו טרם הגעה לקרקע זרקתי גליל נייר טואלט באוויר על מנת שהמשפחה תצליח לזהות אותי.

תמונה 2

הזוית האישית

אדר: נהניתי מאוד לשמוע מאבי את סיפור החיים שלו, למדתי ממנו הרבה דברים. מאז שאני ילד קטן אני מאוד קשור לסבא ואנחנו מבלים הרבה ביחד וזה היה תהליך מעניין וחשוב עבורי.

אבי: מאוד שמחתי לשתף את הסיפור שלי, ולהעביר את אחת מהחוויות בשירות הצבאי שלי עם המשפחה והנכדים.

מילון

צניחת ראווה
צניחה שהיא לצורך מופע ולא כחלק ממבצע צבאי

גדוד 890
גדוד 890, המכונה גם גדוד אפעה, הוא גדוד הצנחנים הראשון בצה"ל. הוא הוקם ב-1950 על ידי יהודה הררי והחל תופס את מקומו ככוח לוחם מוביל ומשמעותי כבר בשנת 1952. ב-1954 מוזגה לתוכו יחידה 101, דבר שחיזק את יכולות הקומנדו שלו. במשך שנים כונה בצה"ל "הגדוד", מבלי שהיה צורך אפילו לציין את מספרו. (ויקיפדיה)

אריאל שרון
היה ראש הממשלה האחד עשר של מדינת ישראל בשנים 2001–2006, שר בממשלות ישראל, חבר הכנסת מטעם סיעת הליכוד, מייסד ויושב ראש מפלגת קדימה. לפני כניסתו לחיים הפוליטיים היה שרון מפקד חטיבת הצנחנים, מקים יחידה 101 ונודע בפעולות התגמול שעליהן פיקד וכמי שהכריע את הטרור ברצועת עזה בתחילת שנות ה-70 כאלוף פיקוד הדרום. במלחמת יום הכיפורים חצה עם אוגדתו את תעלת סואץ והביא למפנה העיקרי במלחמה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”החלטתי שאני רוצה להתנדב לצנחנים ואכן כאשר הגיע מועד הגיוס לצה"ל התנדבתי לצנחנים לגדוד 890“

הקשר הרב דורי