מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ציור חיי

דבורה אורטס עם קווין ומעיין
דבורה במפגש הראשון בבית ספר
סיפור חייה של דבורה אורטס בדגש על תחום הציור והיצירה
נולדתי בטורקיה בשנת 1948. בבית דיברו ספרדית. אבי עסק בנגרות ומיחזר כבר אז חומרים בהם השתמש ליצירותיו.
אימי הייתה תופרת, ויחד עם העובדה שאבא גם צייר וגם ניגן בכינור נחשפתי לאומנות כבר בילדותי.
בהיותי בת 5 חודשים, עלתה משפחתי ארצה, כשברקע היו מבצעי העלייה מאירופה והקמת מדינת ישראל.
לאחר תקופה של מגורים במחנות עולים בבית ליד, עברה משפחתי להרצליה.
בבתי הספר בהם למדתי " גורדון" ו" הרצל ", נחשפתי לאמנות בשיעורי הציור, ובשירה במקהלת בית הספר. המורה לאמנות נהגה לתת לי גליונות וצבעים כדי שאעזור בקישוט בית הספר לקראת כל חג,
עובדה זו נטעה בליבי אהבה לציור ואמנות בנוסף השתתפתי בחוגי תפירה ורקמה.
יחד עם חברותי לשכונה זהבה, ושרה שחקנו במשחקי הילדות ויותר מאוחר הייתי חלק מתנועת "הנוער העובד והלומד "
בבגרותי עסקתי בעיקר בספרות מקצוע אותו לימדתי בתל אביב, ושילבתי גם איפור מקצועי.
תמונה 1
נקודת המפנה שלי 
נקודת המפנה שבה הרגשתי צורך ליצור הייתה כשילדי בגרו ויצאו מהבית.
את לימודי הציור התחלתי דרך תוכנית בטלוויזיה הלימודית בשנת 1977.
יותר מאוחר הצטרפתי ללימודי ציור במתנ"ס ט', ציור קלאסי וציור מודרני.
התחלתי לצייר בצבעי אקוורל, והמשכתי בצבעי אקריל ושמן, ושימוש במשחות ייצוב.
אני מדמיינת את היצירה, מציירת סקיצה ומעבירה אותה על בד.
בתחילה צירתי בסגנון מופשט, וככל שלמדתי יותר עברתי לסגנון קלאסי ומודרני,
כשהאומנים המשפיעים עלי הם ג'קסון פולוק, ואון גוך וגאודין.
הצטרפתי לאגודת אומני אשדוד ויחד איתם השתתפתי בתערוכות משותפות, יצגתי את יצירותי באשכול הפיס בעיר, במוזיאון מונארט ובגלריית דואט בלב אשדוד. ילדי תומכים בי וגאים בי.
תמונה 2
בני הצעיר הוא גם אומן , הוא כותב מילים לשירים ואת התווים ,וגם מנגן בגיטרה ואורגן.

 

מילון

איפור מקצועי
איפור הוא שם כולל לחומרים קוסמטיים המשמשים לצביעת הפנים (ולעתים הגוף), בדרך-כלל במטרה לשפר את המראה. המילה "איפור" משמשת גם כשם הפעולה לשימוש בחומרים אלה, ולתיאור תוצאת הפעולה

ציטוטים

”ילדי תומכים בי וגאים בי“

הקשר הרב דורי