מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

פועלו ועשייתו של סבא

סבי בצילומים לחתונה הראשונה
סבי בזמן שירותו הצבאי
עבודתו רבת השנים של סבא בתחום הבנייה

סבי מספר:
כיום אני מתגורר בעיר בצפון הארץ בשם מגדל העמק הנמצאת בצפון מזרח לחיפה.
אני נשוי לאשתי ליאת 15 שנה. התחתנו בגיל מאוד צעיר כאשר ליאת הייתה בת 19 ואני כבר בן 50.
האישה הראשונה, גרושתי הייתה סבתא שלך- סבתא עליזה שממנה נולדו לנו 6 ילדים: יוסי, אלי, אוריאנה, ליאורה (אמך), תומר ויהודה.
חיי אינם היו פשוטים עברתי הרבה מכשולים וקשיים. אני בן למשפחה מרובת ילדים היינו כ- 10 אחים. אני ושני אחים נוספים והורי עלינו ממרוקו בהיותי בן 7. רוב חיי גרתי בצפון וחלק לא קטן בחיי עבדתי בתחום הבנייה. הייתי ברזלן את המקצוע הזה למדתי לבד תוך ראייה והתבוננות באנשי מקצוע ואני בעצמי לאחר מספר שנים הפכתי להיות מקצוען בתחום. כבר בגיל צעיר עבדתי בחברות גדולות במיוחד ואחת מהם הייתה חברת סולל בונה, ועם השנים הפכתי להיות קבלן מצליח. העבודה העיקרית במשך השנים הייתה "בשארם אל שייח" קרוב לאילת על גבול סיני. בניתי בניינים בעלי מספר רב של קומות, בקרבת מקום היה קראוון ושם התגוררתי וישנתי בתנאי שטח לא פשוטים, כלומר אכלתי אוכל מקופסאות שימורים והחום היה קשה ומפרך. לצורך מזון הינו דגים דגים בירדן. היתה גם בעיה בלי לראות את משפחתי כאשר ראיתי אותם זה היה רק בסופי שבוע ובחגים.
סבתא עליזה גידלה את הילדים לבד, כאשר אני הייתי אחראי לפרנסת הבית , העבודה של סבתא עליזה הייתה קשה  משתי הבחינות מבחינה פיזית ומבחינה נפשית. עבודה זו הכניסה משכורת מאוד טובה למשפחה  ועזרה מאוד לפרנס אותנו בכבוד רב. עקב המרחק הרב ממקום עבודתי היה קשה לי להגיע הביתה הרוב הגעתי במוניות או בטיסות פנים. לפעמים הייתי לוקח את ילדיי למקום עבודתי שיחוו ויראו איזה קשה לעבוד בתחום הקידוח  ובלי תנאים החיוניים לאדם לחיות ולנהל אורח חיים טוב .
במהלך חיי עבדתי במגוון עבודות ובמגוון רב של חברות . עבדתי כמנהל עבודה בחברת אחים סורק אחד הפרוייקטים הגדולים היו בשאר המשיח,  לפעמים עבודה מחוץ לבית הייתה כשלושה שבועות ברצף מבלי לראות את בני משפחתי . היו לי מגוון רב של  של  פרוייקטים  ביניהם בניית בתים של 3 קומות , היינו בונים בתים לחיילים ואת בית החייל ממול מלון מושה שבו גם היינו מתגוררים עד לסיום הבנייה.
לאחר סיום עבודתי חזרנו למגדל העמק ועבדתי במגדל דוד שם היה פרוייקט סודי ביותר שבנינו שהיה לו קשר לשב"כ, עד כדי כך סודי שלנו היה מידע מועט ואף אפסי . במשך עבודתי הייתי מאוד מסופק ואהבתי את המקצוע שלי את תחום הבנייה והקבלנות למרות הקשיים הרבים שהיו בדרך: מרחק ממשפחתי , החום הכבד , השרב , הנסיעות , האקלים , תנאי הסביבה וכו…
למרות זאת עם השנים התבגרתי והחלטתי לעבור לעבודות נוספות ולהתעסק בעוד מקצועות … כיום אני בריא ומאושר ומודה לבורא עולם על מה שנתן לי ומה שיש לי .  
 
תשע"ו 2016 

מילון

איתחלו מדלו
שיפול לו המזל במרוקאית

ציטוטים

”בסוף זה לא משנה כמה נשימות נשמת אלה כמה רגעים עצרו לך את הנשימה“

הקשר הרב דורי