מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

עשור הזהב של נטלי סמולקין

איתן עם סבתא 2019
סבתא בגיל 10 בחופשת קיץ בקווקז
תקופתה הטובה ביותר של נטלי

סבתי נטלי נולדה בשנת 1949 בקיזיל שברוסיה. סבתא נטלי למדה בשני בתי ספר והיא הייתה חרוצה וחכמה, היא הייתה בת יחידה, גדלה עם שני הוריה. היא למדה בבית הספר משעה 08:00 עד שעה 14:00, ואז משעה 16:00 עד 18:00 למדה בבית ספר מוזיקלי וכל יום הלכה לשם ברגל. נטלי עדיין זוכרת את המורים שלה מכיוון שהם נתנו לה ידע רב והזדמנויות.

המשפחה חיה בעיר באקו, אשר הייתה עיר מאוד מעורבת וכך גם בית ספרה של נטלי. וכולם היו חברים לא משנה מה הייתה דתם או עדתם. היא מאוד אהבה את בית הספר המוזיקלי ובעתיד זה הפך למקצוע שלה, היא הייתה מורה לפסנתר. בגיל 17 היא סיימה ללמוד בבית ספר, באותה תקפו למדו עשר שנים, וקיבלה תעודת בגרות. נטלי התחילה ללמוד באוניברסיטה ולמדה שם חמש שנים.

עכשיו, כאשר נטלי בת 70, היא נזכרת באותה תקופה ומספרת שזו הייתה התקופה הכי שמחה בחייה מכיוון שלא היו לה דאגות וצרות. חברותיה מאותה תקופה נשארו עד היום ויש להן חוויות משותפות על התקופה המאושרת הזאת.

הזוית האישית

סבתא נטלי: בהתחלה כשהוזמנתי להשתתף בתכנית היה לי חשש, מכיוון שלא ידעתי במה מדובר והתלבטתי אם להתשתתף או לא. כשהכל התחיל פתאום הכל נהיה נעים ומאורגן וכל השאלות היו חכמות ומשכילות, הילדים היו נחמדים והכרתי כמה סבתות של חברים של נכדי והבנתי שאני לא לבד בתכנית הזו. וזו הייתה סיבה להיזכר בילדות, גם הכרתי את חברו של נכדי איתן פרץ וגיליתי ששנינו אוהבים מוזיקה – דיברנו על מלחינים ויצירות מוזיקליות. אני מאחלת לנכדי ולחברו איתן פרץ שיהיו בריאים, שלמים, מאושרים, שבחיים לא יהיה שום רע.

איתן ואיתן: לי היה מאוד כיף לעבוד ולהכיר את סבתא שלי יותר ולהבין שכל בן אדם הוא מישהו שעשה משהו בחייו ושיבוא גם יומי ואספר את הסיפור שלי לנכדים שלי. אני מאחל לסבתא שלי עוד המון שנים של שמחה ושתישאר איתי עד הסוף.

מילון

באקוּ
באקוּ (באזרית: Bakı) היא בירת רפובליקת אזרבייג'ן והעיר הגדולה בה. העיר נמצאת על גדתו הדרומית של חצי האי אפשרון בצדו המערבי של הים הכספי. אוכלוסיית העיר 2,045,815 תושבים (נכון לשנת 2011), ובעיר רבתי (על פרווריה) כ-3 מיליון תושבים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אל תעשה רק מה שאתה רוצה, תעשה גם את מה שאתה צריך“

הקשר הרב דורי