מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

על קו אנגליה רחובות

מפגש הסיום של התכנית בבית הספר
אמי החיילת
סיפור על המשפחה של אמא ועל עלייתה לארץ

אמא שלי – דפנה כהן זיו – נולדה בלונדון, אנגליה, בשנת 1968 ועלתה לארץ ב-1987 בגיל 19.

אמא שלי נולדה להורים ישראלים: אמא שלה, נעמי בשיסט (שם נעורים), היא ממשפחה של מקימי העיר רחובות, ואבא שלה אלי כהן-זיו היה מחיפה.

סבתא רבתא שלי רבקה (בקי) נולדה באנגליה. היא הייתה הבת הבכורה משבעה ילדים. אביה, זלקינד סטלבו, היה ציוני נלהב באנגליה. הוא בחר להביא את כל שבעת ילדיו לארץ בתקופות שונות, חלקם למדו לתקופה מסוימת בבתי ספר בארץ.  שתי בנות התחתנו בארץ וגידלו את משפחותיהם ברחובות.

סבא רבא שלי, מרדכי בשיסט, אבא של סבתא נעמי, היה פרדסן וחקלאי ברחובות. הוא היה מהמשפחות המקימות של רחובות וכיום יש רחוב על שמו בכניסה למקום שבו היה פעם הפרדס שלו. סבא רבא מרדכי קיבל גם את הכבוד של "יקיר רחובות".

משפחת בשיסט – האתר לתולדות רחובות

תמונה 1

סבתא שלי נעמי הייתה קצינת חינוך בחיל הים ושירתה בחיפה שם פגשה את סבא שלי אלי ששירת גם הוא בחיל הים.

אחרי שסבא אלי וסבתא נעמי התחתנו, הם נסעו לביקור משפחתי באנגליה. אחד האחים של סבתא רבתא שלי הזמין את סבא אלי, שהתמחה בשיטות של ייעול עבודה, לבוא לעבוד בחברה שלו באנגליה. הסבים שלי קיבלו את ההצעה ועברו ללונדון, הם חשבו שייסעו רק לכמה שנים, אבל הם נשארו שם מעל 30 שנה. נולדו להם שתי בנות, דודה עדי ואמא שלי.

אמא שלי תמיד הרגישה חיבור לישראל ורצתה לעלות לארץ ולגור בה. כשהגיעה לגיל 19 עלתה לארץ והתגייסה לצבא. אמא שלי רצתה לשרת בצבא כמו כל ישראלי. בזמן השירות הצבאי היא אומצה כחיילת בודדה בקיבוץ שדות ים וכך חוותה גם את החיים בקיבוץ.

היא סיימה את הטירונות כחיילת מצטיינת פלוגתית והייתה גאווה למשפחה.

בהמשך השירות שלה בצבא היא הייתה ביחידת קישור לאו"ם ואחר כך עברה לקורס מדריכי גדנ"ע והדריכה קבוצות נוער מהארץ, שבאו לחוות סוג של טירונות, ונוער מחו"ל שבאו להכיר את הארץ ולחוות את החיים כאן.

בזמן מלחמת המפרץ אמא שלי ואחותה (שגם עלתה לארץ) עבדו עם משרד החוץ ואמא שלי ניהלה את מרכז העיתונות וארגנה מסיבות עיתונאים לנחמן שי (דאז דובר צה"ל) וביבי נתניהו (דאז שר החוץ) וסיפקה מידע לעיתונאים שבאו לארץ לסיקור המלחמה.

אמא שלי עבדה בכל מיני תפקידים מעניינים ומגוונים בארץ. דודה שלי עדי גרה ברמת השרון, סבא שלי נפטר ב1.9.15  וסבתא שלי נעמי גרה ברעננה.

אמא שלי הביאה אותי לעולם, מיאל בן-דוד בת ה-10, ואת אחי זיו בן-דוד שבקיץ יחגוג בר מצווה.

 

הזוית האישית

סיפור משפחתי מרתק שהולך דורות אחורה ונע בין יבשות

מילון

או"ם
ארגון בינלאומי שבו חברות כמעט כל מדינות העולם ומטרותיו קיום השלום והביטחון הבינלאומיים ושיתוף פעולה בינלאומי בנושאים שונים (ויקיפדיה)

ציטוטים

”סבא רבא שלי היה ממייסדי העיר רחובות וכיום יש בעיר רחוב על שמו“

הקשר הרב דורי