מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

על מלחמה ועל שלום

נדב ירושלמי עם סבתא
נדב ירושלמי עם סבא גדעון ירושלמי
חלקו של סבא במלחמת ששת הימים ותרומתו לטקס חתימת השלום עם ירדן.

נולדתי למשפחה ותיקה בארץ שגרה דורות בירושלים.

בגיל חמש עברתי לגור בפתח תקווה היה לנו משק חקלאי כילד עבדנו כל המשפחה במשק כולל: האכלת הפרות, התרנגולות לפני שהלכתי לבית הספר. ילדותי הייתה מדהימה, כל היום היינו בין חברים שיחקנו כדורגל ומשחקי חברה. למדתי בבית ספר דתי מרחק ההליכה לבית הספר היה כשעה הליכה. בבית הספר הייתה משמעת חזקה מאוד והיינו חייבים לעשות כל מה שהמורה רצה.

בצבא שרתתי כקצין בגדוד תותחנים. כאשר השתחררתי מהצבא למדתי בטכניון הנדסת כבישים. מאז ועד  היום אני מהנדס כבישים. יש לנו חברה משפחתית שאני הקמתי, אורן אבא של נדב היום אחד ממנהלי החברה. עברתי הרבה מאוד חוויות בתקופה מיוחדת במינה של הקמת מדינה יהודית.

עברתי את כל מלחמות ישראל והסיפורים רבים בחרתי לספר שני סיפורים מרגשים במיוחד.

שינוי פני המדינה בעקבות מלחמת ששת הימים

בשנת 1967 התארגנו כל המדינות המקיפות אותנו במגמה להשמיד את מדינת ישראל. החשש היה  גדול מאוד ופחדנו מאוד מה עלול לקרות. זו הייתה מלחמת ששת הימים. המלחמה התחילה ולמעשה היה ניצחון מוחץ ומוחלט על כל המדינות שמסבבנו. כבשנו את הגדה המערבית, את כל סיני, את רמת הגולן , למעשה מאז המדינה השתנתה.

כמהנדס כבישים עברתי להיות יועץ הרמטכ"ל למעבר שירות ולייעוץ לכבישים ביטחוניים. יצרתי את מערכת דרכי הפטרולים שמגנה על שטחי המדינה כולל גדרות. סללתי כבישים רבים בסיני ברמת הגולן שמאפשרים גישה נוחה לשמירה על השטחים החדשים.

יש לי עוד הרבה סיפורים שכולם מספרים את סיפור המדינה אולם בחרתי בעוד חוויה אחת.

תרומתי לטקס חתימת השלום עם ירדן

תמונה 1

טקס חתימת השלום עם ירדן

עם עלייתו של יצחק רבין לשלטון עלתה ההזדמנות לעשות שלום עם מדינת ירדן. נקראתי על ידי מנכ"ל משרד הביטחון לארגן את טקס חתימת השלום בין מדינת ישראל לירדן. למעשה זו הייתה החוויה המרשימה ביותר שעברתי בימי חיי. תוך שבוע הייתי צריך להכין משטח גדול כולל דרכי גישה משטחי הליקופטר למוזמנים המכובדים, לבנות יציעים למוזמנים. האווירה הייתה שמחה גדולה מאוד שהינה הגיע הסוף הטוב .

פגשתי במרחק נגיעה את גדולי הדור כולל נשיא ארצות הברית, מלכים ואת יצחק רבין. הדבר החשוב ביותר היה שהינה מגיעה גאולת עם ישראל. כולי תקווה שיהיה המשך לתהליך זה.

סיפורו של סבא גדעון

הזוית האישית

סבא גדעון: בן האדם צריך ליצור דברים, להיות חרוץ ולאהוב את העבודה ולהיות ישר.

נדב: הקרובים אתך לא יהיו אתך בזמן הפנוי, הם יפנו זמן להיות אתך.

מילון

מרחק נגיעה
מרחק קטן מאוד.

ציטוטים

”המלחמה התחילה ולמעשה היה ניצחון מוחץ ומוחלט על כל המדינות שמסבבנו.“

הקשר הרב דורי