מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

עליתי לארץ בגיל 19 בשנת 1935

שרה לבנברג-תכנית הקשר הרב דורי
תכנית הקשר הרב דורי - רם רמה
הייתי מדריכה בתנועת נוער בפולין כבר בגיל 14.

עליתי לארץ ישראל בגיל 19 מפולין בשנת 1935

אני משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי במרכז רם רמה ברמת השרון והשנה מדינת ישראל חוגגת 60 שנה.ואנחנו במפגשי התכנית מספרים את חוויותינו וזיכרונותינו מתאריך הכרזת המדינה – מתנה למדינת ישראל !

תמונה 1

הייתי מדריכה בתנועת נוער בפולין כבר בגיל 14. כאשר הרעיון הציוני קיבל תנופה התחלנו לעבוד במרץ עם הנוער על נושא ארץ ישראל. בארץ למדתי בגימנסיה נורדיה בתל אביב.

תמונה 2

כבר מתאריך הכרזת המדינה באו"ם בנובמבר 1947 הנושא המדינה, העסיק אותי יומם ולילה,עד ה- 14 במאי 1948. יום לפני סיום המנדט הבריטי כשנחתמה מגילת העצמאות ודוד בן גוריון, לימים ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל, הכריז על הקמת המדינה. התרגשתי עד דמעות.

"מגילת העצמאות היא המסמך המכריז על הקמתה של מדינת ישראל. "מגילת העצמאות" הוא אמנם שמה המקובל, אך שמה הרשמי הוא "הכרזה על הקמת מדינת ישראל", ובשם זה פורסמה בעיתון הרשמיאת המגילה הקריא דוד בן-גוריון בטקס הכרזת העצמאות שנערך במוזיאון תל אביב הישן  ה' באייר תש"ח, 14 במאי 1948, 8 שעות לפני סיום המנדט הבריטי על ארץ ישראל."

על החתום דוד בן גוריון

תמונה 3

שמעתי על כך ברדיו. השמחה ברחובות הייתה עצומה. עכשיו אני גאה ורגשי הגאווה על הקמת מדינהמשלנו עדיין מפעמים בליבי. אני שמחה שהקמתי משפחה ושעכשיו אני פעילה במרכז יום לקשיש בארץ .

תועד במסגרת תכנית הקשר הרב דורי ביה"ס רם רמה, במרכז הטיפוח והעשרה למחוננים בהנהלת חיה ארצי. רחלי לשץ ז"ל שהובילה את התכנית נפטרה בשנת 2009.

מילון

מגילת העצמאות
מגילת העצמאות היא המסמך המכריז על הקמתה של מדינת ישראל. "מגילת העצמאות" הוא אמנם שמה המקובל, אך שמה הרשמי הוא "הכרזה על הקמת מדינת ישראל", ובשם זה פורסמה בעיתון הרשמי (ע"ר 14.5.48, עמ' 1). את המגילה הקריא דוד בן-גוריון בטקס הכרזת העצמאות שנערך במוזיאון תל אביב הישן (שדרות רוטשילד 16, תל אביב), ביום שישי, ה' באייר תש"ח, 14 במאי 1948, בשעה 16:00, 8 שעות לפני סיום המנדט הבריטי על ארץ ישראל.

ציטוטים

”אני גאה ורגשי הגאווה על הקמת מדינה משלנו עדיין מפעמים בליבי“

הקשר הרב דורי