מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

עליתי לארץ באנייה עצמאות

ויקטור עזריה
עליתי לארץ באנייה עצמאות
התלושים היו ניתנים רק לפי מספר הילדים במשפחה
 עליה לארץ ישראל
עליתי לארץ באוניה הנקראת אוניית "העצמאות".עצמאות הייתה אוניית מעפילים, שאורגנה על ידי אנשי המוסד  לעליה ב'  של ארגון  "ההגנה". הפליגה יחד עם אוניית המעפילים "קיבוץ גלויות ."כאשר הגענו לישראל הורידו אותנו בעיר חיפה ושם נתנו לנו תלושים שבעזרתם אנחנו קנינו אוכל ובדים ונתנו לנו לישון בתוך אוהלים .
התלושים היו ניתנים רק לפי מספר הילדים במשפחה והמבוגרים לא קיבלו כלל תלושים. הבגדים שהיו ניתנים
לנו שם היו בגדי חאקי קצרים שאותם לבשנו כול הזמן אפילו בחורף.
 
תמונה 1
סיפור אהבה שלי
žסיפור האהבה שלי התחיל בכך ש:באחד מימי השבת כאשר היה לי משחק אני וחברי הטוב ישבנו בספסל ,פתאום ראיתי אישה מהממת .אמרתי כך לחברי הטוב,אני והוא התחלנו להתערב אם יש לי אומץ להתקרב עליה הוא לא . אבל למרות הפחדים שלי אם היא תסכים או לא ניגשתי אליה והתחלנו לדבר . žשלוש שנים אחרי משחק זה אני הלכתי לעבודתי בהיכל התרבות ששמה עבדתי בתור חשמלאי . הייתי חוזר משם פעם בשבועיים . באחד מימי השבוע שאני חוזר הביתה אני  ראיתי  את האישה שהכרתי במשחק והתחלנו לדבר וכיום היא אשתי .
תמונה 2
 ילדי ונכדי
žכיום לי ולאשתי יש ארבעה ילדים לבכורה מביניהם קוראים אורלי לאורלי כיום יש שלושה ולבת הבכורה מביניהם ששמה אורלי ולה שלושה ילדים: שני בנים ובת žהילד הבכור סיים צבא וכיום הוא בגיל 23 žהילד השני הוא נמצא כעת בצבא žוהילדה הקטנה נמצאת כיום בכיתה ד2 בבית הספר שקמה ראשון לציון.
השנה אני משתתף בתכנית הקשר הרב דורי, תשע"ד
ויטוריו עזריה

מילון

נפשות המשפחה
כמה אנשים במשפחה

ציטוטים

”"לבשתי חאקי קצר גם בחורף"“

הקשר הרב דורי