מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

עליית הוריה של מירה מורי מתימן לישראל

הדודה מירה השתתפה בתכנית גם בעבר
ס
העלייה של הורי מתימן

שמי מירה מורי, נולדתי בישראל בשנת 1955 בבית חולים 'הקריה' בתל-אביב. נקראתי על שמה של סבתא של אמי, לה קראו מרים ולי קוראים: מירה.

השתתפתי בתכנית הקשר הרב דורי בשנת 2016, יחד עם יובל זנדני ויחד העלנו את סיפורי. הנה קישור לסיפור שתעדנו: "סיפורה של סבתא מירה מורי". השנה, אחרי ארבע שנים, אני משתתפת שוב בתכנית הקשר הרב דורי, בבית הספר הבילויים והפעם עם אגם, אחותו של יובל.

 

סיפור עלייתם של הורי מתימן

אמי שושנה עלתה מעדן שבתימן בשנת 1935. אבי שלום ז"ל עלה מתימן בשנת 1942. הם הגיעו באנייה ושוכנו ברחוב העליה בתל-אביב, שם היה מחנה של עולים חדשים. אמי למדה ועבדה ואבא שלי היה במודיעין. כשהגיעו הבריטים לארץ, אבא שלי התגייס. לאחר מספר שנים, עברו הוריי להתגורר בכפר שלם. גרנו בדירת חדר וחצי, תשעה נפשות. ההורים היו מקבלים תלושים לאוכל. לאחר שבגרנו, אמי יצאה לעבוד במשק בית ואבי עבד בבנק מס"ד. לאחר כמה שנים עברנו לבית פרטי ברחוב הבושם בתל אביב.

בגיל 18, אחרי שסיימתי את התיכון, התחלתי לעבוד במתפרה על מנת לפרנס את עצמי. בגיל 22, אחרי החתונה, עזבתי את העבודה ועברתי לגור עם בעלי במושב אחיעזר, שם אני גרה עד היום

מושב אחיעזר

אֲחִיעֶזֶר הוא מושב של הפועל המזרחי באזור המרכז ליד העיר לוד השייך למועצה אזורית עמק לוד. היישוב נוסד בי"ב בתמוז ה'תש"י – 27 ביוני 1950 על ידי עולים ביצ'אנים מתימן. שמו של היישוב הוא כשמו של אחד מנשיאי שבט דן שבניו התנחלו באזור היישוב כיום, מערבה וצפונה. אחיעזר נמצאת כ-36 מ' מעל פני הים. המושבים השכנים הם זיתן ממזרח ויגל מצפון. שטח המושב כ-2,500 דונם, ומונה היום כ-368 משקי בית, כ-1562 נפשות.

הזוית האישית

אגם: סבתא מירה מורי, השתתפה בתכנית הקשר הרב דורי עם אחי, יובל זנדני. אנחנו ארבעה ילדים בבית: דולב, יובל, אני – אגם וטוהר. אני מאחלת לסבתא בריאות טובה ואריחות ימים ושתשתתף שוב בתכנית הקשר הרב דורי בעתיד יחד עם טוהר.

מילון

אחיעזר - מושב
אֲחִיעֶזֶר הוא מושב של הפועל המזרחי באזור המרכז ליד העיר לוד השייך למועצה אזורית שדות דן (שם קודם: עמק לוד). היישוב נוסד בי"ב בתמוז ה'תש"י - 27 ביוני 1950 על ידי עולים ביצ'אנים מתימן. (ויקיפדיה)

ציטוטים

” סבתא מירה מורי משתתפת בתכנית זו הפעם השנייה“

הקשר הרב דורי