מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

עלייתי לארץ ישראל מבלארוס

איה גרשנוב וסבתא פולינה
פולינה בעבודתה בחנות בדים
מסר - חשוב ללמוד כדי שתהיה לנו פרנסה טובה לקיום

שמי פולינה גרשנוב נולדתי ברוסיה בשנת 1949 בעיר גומל להורים אתי (1923) וזליק איבשין (1915). אמי, אתי היתה רואת חשבון ואבא זליק היה מנהל במפעל ליצור סירות .יש לי אח בכור שקוראים לו ליאוניד איבשין, שנולד בשנת 1940 ואחותי, מילורה נולדה בשנת 1947.                                                                                                                                                               
אני והוריי

אני והוריי
 
אבי זליק השתתף במלחמת העולם השנייה. בגלל המלחמה אמא (אתי) יחד עם אמא שלה (קלרה גורביץ') ואחי ברחו לגרוזיה ונשארו שם במשך 4 שנים. לאחר מכן הם חזרו לגומל ושם פגשו את אבא שחזר מהמלחמה. התקופה היתה קשה מאוד החיים היו לא קלים, בזמן מלחמת עולם השניה נהרגו שני אחים של אמא שלי ,יפים גורביץ' ודיויד גורביץ'. מרגע שנולדתי בשנת 1949 ועד לרגע שעלינו לארץ כל הזמן הרגשנו את השנאה, את האנטישמיות החזקה.בעיר גומל למדתי במשך 11 שנות לימוד בבית ספר ציבורי. שם למדנו גם יהודים וגם נוצרים. בכיתה שלי היו הרבה יהודים והאווירה היתה יותר נחמדה. המשכתי ללמוד באוניברסיטה בעיר לבוב(באוקריאנה ) במשך 4 שנים ושם גם הרגשתי את השנאה ליהודים.                                                                                                                                                                                                                                            
אבא ואמא שלי

אבא ואמא שלי
אבא ואמא שלי
 
 
למדתי עיצוב אופנה כשסיימתי את הלימודים התחלתי לעבוד בבית חרושת לבגדים .ההורים שלי דרשו והסבירו לנו את החשיבות של הלימודים והעבודה .כל החיים צריכים ללמוד כדי להצליח .בשנת 1990 בגיל 41 עלינו לארץ אני עם בעלי, מיכאל ושני ילדיי,יורי ואלכס. גם אחי ליאוניד עלה יחד עם בני משפחתו.כשעלינו לארץ ישראל עלינו לעיר הרצליה העליה היתה קצת קשה , כי כשעלינו אף אחד מאתנו לא ידע את השפה העברית .מיד התחלנו ללמוד באולפן לעולים חדשים. אחרי חצי שנה התחלנו להבין את השפה העברית ומיד התחלתי לעבוד בחנות של בדים בדי רובין הרצליה. גם בעלי התחיל לעבוד מיד עם עלייתו ארצה בשמירה עד היום. שני הבנים מיד התאקלמו בארץ עם השפה . ובמשך השנים כל אחד רכש לו מקצוע. מאוד היה חשוב לי שגם הם ילמדו וירכשו מקצוע. הילדים גדלו ובנו בית בישראל. מאוד חשוב לי שגם הנכדים שלי ימשיכו בדרך הזאת ויצליחו.                                                                                                                                                                                                      
אני,בעלי ויורי בני

אני,בעלי ויורי בני
אני, בעלי ויורי בני
המסר שלי לילדים והנכדים שחשוב מאוד ללמוד מקצוע , בלי מקצוע אין לנו פרנסה הפרנסה חשובה לקיום.
 
העשרה
"יהדות בלארוס היא קהילה יהודית במזרח אירופה, המונה 25,000 איש. כקהילה עצמאית היא קיימת מאז 1991, אולם ראשיתה של הקהילה במאה ה-12, ביהודים שהיגרו ממזרח פולין ליישובים הכלולים היום בשטחי מדינת בלארוס". ויקיפדיה
תשע"ו

מילון

אנטישמיות
אַנְטִישֵׁמִיּוּת היא המונח המודרני לתיאור תופעה חברתית שלפני המאה ה-19 נודעה בשם שנאת יהודים או שנאת ישראל.

יהדות בלארוס
יהדות בלארוס היא קהילה יהודית במזרח אירופה, המונה 25,000 איש. כקהילה עצמאית היא קיימת מאז 1991, אולם ראשיתה של הקהילה במאה ה-12, ביהודים שהיגרו ממזרח פולין ליישובים הכלולים היום בשטחי מדינת בלארוס.

ציטוטים

”המסר שלי לילדים והנכדים חשוב ללמוד כדי שתהיה לנו פרנסה טובה לקיום “

הקשר הרב דורי