מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

עלייתו של אברהם קלבו – קרמן מתורכיה

אברהם ולירון בעת העבודה
אברהם קרמן- קלבו 2013
קורות חייו של אברהם קרמןקלבו מתקופת עלייתו

עלינו מאיזמיר שבתורכיה בשנת 1957 גרנו במעברה בכפר שלם מול המשטרה. במשטרה  אחרי כמה זמן חשבו שפלשנו לצריף הוציאו אותנו מהצריף עם כול הציוד והתכולה. נשארנו ברחוב אמא שלי איימה על מפקד המשטרה שנעזוב את הארץ עם שלושת הילדים.
עצרו את אחי ושמו אותו בניידת. כששמעו שיש ילדים  נוספים שחררו את אחי ואת הציוד הכניסו הביתה. המשכנו לגור 4 שנים במעברה ביום עבדתי ובערב למדתי היה לי בעל בית – מעסיק קשה, ביקשתי תוספת ולא נתן לי. עזבתי אותו והלכתי לעבוד במקום אחר בעל הבית אהב אותי מאוד ביקשתי גם מימנו תוספת מיד נתן לי בשמחה רבה אחרי זה בא הבעל בית הקודם וביקש מימני לחזור לעבודה לא הסכמתי ככה נמשך כה-8 חודשים העבודה הייתה  מאוד קשה והתפטרתי מעבודה זאת. הבעל הבית שאל אותי אם אני רוצה עוד תוספת לא הסכמתי כי העבודה הייתה קשה מאוד. הלכתי לעבוד במקום אחר  התחלתי לעבוד והייתי מרוצה מהעבודה אחרי 11 חודשים שלחו אותי לעבוד במקום אחר סירבתי לעבוד במקום אחר כי המקום העבודה הייתה רחוקה והבעל בית פיטר אותי בכדי לא להיות קבוע .
לאחר מכן  עבדתי במקום אחר ואחרי זה הלכתי לצבא  אחרי הצבא אחרי כשהשתחררתי מהצבא התחלתי לעבוד בחשמל בנין עבדתי כ חמישה חודשים לא היה לנו עבודה בעל הבית אמר לי לחכות בבית ללא תשלום עד שנימאס לי ואז לעבוד בצבעות בנין הובטח לי כל חודש להעלות את השכר לא שולם.  לאחר חודשיים עזבתי אותו ולא שילם לי שכר של שבוע הלכתי לעבוד במקום אחר עבדתי אצלו כחודשיים  הפסקתי לעבוד בצבע בנין אחרי זה הלכתי לעבוד בבית מסחר בחומרי חשמל.
ב-1967 התחתנתי  כעבור שנה נולד לנו בן אחרי שנה נולד עוד בן הבית היה צפוף החלטנו למכור את הבית וקנינו דירה חדשה אחרי שנה פרצה מלחמת יום הכיפורים אחרי חמישה חודשים נולדה לנו בת והילדים התחילו ללכת לגן כשסיימו את הגן עברו לבית ספר דתי למדו בבית ספר דתי שמונה שנים.
 הבן הבכור – חיים, למד בבית ספר תיכון מקיף והבן הקטן למד בישיבה תיכונית בקריית הנוער בירושלים כשסיים את לימודיו הלך לישיבת הסדר אחרי כן התגייס לצבא שירת בעזה כשסיים את הצבא שוב למד בישיבה, אחרי כן עבר לישיבת עטרת הכוהנים בשנת 1998 התחתן כעבור שנה  נולד להם בן לאחר שנה נולדה בת כעבור שנה ושמונה חודשים בדרך לתפילה בכותל המערבי נרצח על ידי שני מחבלים. הוא נדקר למוות על ידי שני פלשתינאים.
  בני לא זכה להכיר את בנו חיים אור. לבני היו שני ילדים נוספים דביר ומעיין(בת). 

מילון

עטרת הכוהנים
ישיבת עטרת כהנים נמצאת בליבה של ירושלים, בעיר העתיקה, ברובע המוסלמי סמוך ולמרגלות הר הבית, לב ליבה של העיר. שמה הרשמי של הישיבה הוא "עטרת ירושלים"

ציטוטים

”בני לא זכה להכיר את בנו חיים אור.“

הקשר הרב דורי