מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

עלייתה של סבתא פולט

סבתא בגיל 14
סבתא בחתונתה בגיל 20
משפחתם של סבתא וסבא

סבתי פולט נולדה בקזבלנקה שבמרוקו, להוריה קראו משה ומסודי לוי. היו לה שמונה אחים, סבתא היא הבכורה, אחריה נולדו: אלי, יוסי, יפה, אברהם, חנה ז"ל, דני ואריה. אבא של סבתא שלי היה חשמלאי ואימא שלה הייתה תופרת.

סבי נולד במרקש שבמרוקו, למשפחה ברוכת ילדים – שבעה ילדים, להורים יעקב וזוהרה. פלורי הבכורה, אחריה רשל, יצחק (סבי) ,סוזן, אברהם, דוד ומילו. אימא של סבי הייתה עקרת בית ואביו שוכר.

 עלייתם לארץ

סבתא שלי שטה באונייה למרסיי שבצרפת בשנת 1955, ומשם עלתה לארץ בשנת 1956 בגיל 13. כשהגיעו לארץ הלכו לבאר שבע למעברת חצרים, היא למדה בבית ספר ולמדה באולפן את השפה העברית. לאחר סיום לימודיה התחילה את עבודתה במפעל למיון יהלומים, ואחר כך בגיל 18 נישאה לסבי ועבדה בתעשייה צבאית במשרד הביטחון.

סבא שלי עלה לארץ בשנת 1953 בגיל 17 והתגורר בשיכון בהרצליה בנווה עמל. הוא עבד בחקלאות, הרכבת דודי שמש ולאחר מכן במינימרקט עד הפנסיה. סבא שלי למד את השפה העברית תוך חודשיים.

הזוית האישית

אופק: התכנית קירבה ביני ובין סבתי, שמחתי ללמוד על סבתא.

סבתא פולט: שמחתי לספר לנכדתי על עברי ואני מקווה שלמדה ונהנתה.

מילון

קזבלנקה
קזבלנקה היא עיר על חופה האטלנטי של מרוקו. אוכלוסייתה מונה כ-4.4 מיליון נפש (2016), והיא העיר הגדולה ביותר במרוקו, והנמל העיקרי של המדינה. העיר נחשבת למרכז הכלכלי של מרוקו, בעוד שבירת המדינה ומושב הממשלה הוא ברבאט. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”כבד את אביך ואת אמך“

הקשר הרב דורי