מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

עלייתו של שמעון מורידיאן מאירן

אני עם אבא שלי שמספר את הסיפור
הייתי ילד קטן ושמנמן
ילד שעלה בגיל 9 לארץ ישראל

שמי נועה, אני משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי. הסיפור שאני בחרתי להעלות הוא על אבא שלי. כשאבי היה בן תשע. הוא עלה לארץ ישראל מאיראן.

סיפור העלייה מאירן של שמעון

באיראן למדתי בבית ספר יהודי על שם אברישמי. בבית ספר למדו רק ילדים יהודיים ובזמן הפרעות בסוף שנת 1978, אני זוכר שניסו להכנס המתפרעים המוסלמים לבית הספר לפגוע בכולם כולל הילדים היהודיים. אני זוכר, שהורי ילדים אחרים לקחו אותי אליהם והתקשרו להורי שיגיעו ויאספו אותי מביתם.

החיים ליהודי איראן לפני המהפכה היו חיים טובים, חיו באושר ומרביתם עם חוסן כלכלי מכיוון ששאה אהב ושמר על היהודים, בעת המהפכה אני זוכר ששאה שלח את אנשיו לכל גדולי הרבנים ולבתי הכנסת וביקש מהם להודיע לציבור היהודי שהוא עומד לעזוב את איראן וממליץ להם לעזוב מכיוון שהמהפכה שיעית והם לא אוהבים יהודים.

בזמן ההפיכה לא היו בתי ספר וההורים שלי פחדו עלינו ולא נתנו לנו לצאת למגרשי משחקים ולטייל, היינו כל הזמן בבית במרתף. כילד מאוד רציתי מכונית עם פדלים, אבל הורי לא קנו כנראה בעקבות המהפכה.

כשעלינו לארץ הייתי בן תשע. אנו הצלחנו לצאת מאיראן בטיסה אחרונה ולא ישירה, טיסה שיצאה ליוון ומיוון לישראל.זו הייתה הטיסה האחרונה, לאחר הטיסה שלנו, לא יצאו יותר טיסות מאיראן. יהודים שרצו לצאת מאיראן פשוט ברחו על גמלים וחמורים דרך שדות ודרכי עפר.

הזוית האישית

נועה מורדיאן: היה כיף מאוד בתכנית הקשר הרב דורי ולמדתי דברים חדשים.

מילון

מהפכה
שינוי שילטון במדינה

ציטוטים

”שלא משנה איך אתה ניראה “

הקשר הרב דורי