מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

עלייה בהדרגה

הפגישה הראשונה של הקשר הרב דורי.
סבתי כשהייתה קטנה.
עלייה אחר האחים

השם סולנז' הוא על שם  קרובה מצד אבא שלה שנרצחה בארץ על ידי מחבל. השם סבח הוא על רב גדול בארץ מצד אבא. סבתי נולדה בתאריך 1.4.48 במרוקו בעיר קזבלנקה. סבתי מס' 7 מבין 9 אחים 7 בנים אחות אחת וסבתא.

סבתי עלתה לארץ בגיל 7 עם אחי הגדולים וחוויות טובות מהילדות. חגי ישראל יחד עם משפחתנו המורחבת והיה שמחה גדולה כל חג כמו מסיבה שלא נגמרת. לימודים היא הייתה עושה עם אבא שלה בחנות שלו (קריאה, כתיבה בצרפתית).

פעם סבתי חלתה במחלת טיפוס שתקפה אותה ואת אחד מאחי, היא זוכרת שהיא הייתה משחקת הרבה עם אחיה וגם לריב תוך כדי. סבתי הייתה שומעת שירי ילדות בצרפתית חלקם עדיין זכורים לה. זכור לה מגיל הגן וכיתה א' את המשמעת בביה"ס ואם הייתה התנהגות חרגה נתנו באצבעות הידיים עם סרגל לשם יראו לישנו התנהגות בכיתה. סבתי מספרת שהשמחה עם האחים וההורים ליציאות לטיולים היה כיף גדול.

לסבתי נפל אח במלחמת התשה בעזה בזמן שהחליף משהוא לסייר והוא נפגע.

מקום עבודתה הראשון של סבתי הוא אצל סוכן הביטוח אחרי לימודים בביה"ס המקצועי "פטמן" לפקידה מזכירה. לאחר מכן בוידו "מח' ארגון ותרבות ו- 28 שנה בבנק דיסקונט – ניע וחברו.. בבורסה.

xyb9al8t5cjetx5exwxtas1l
kthr0w5djyt4al5tt1ebbbcm2-1

אנחנו במשפחה שומרים מסורת של שבת וחגים אנחנו חוגגים את החגים עם כל המשפחה , בפסח העברת מגש מעל ראשם של היושבים ארוחות חגיגיות בהתאם למסורת.

הקליטה בארץ הייתה לא קלה בגלל חוסר התקשורת והשפה והמנהגים השונים נתנו לנו להתגורר באזור הרצליה (עין שריד)  עליתי לארץ בגלל אחי הבכור וגעגועים אליו.

סבתי לא שירתה  בצבא כיוון שהאחים הגדולים יותר גוייסו ולא היה צורך שאני אתגייס.

סבתי טסה לארה"ב לחודש וחצי לפגוש את האחים שלה שגרים שם ולטיול שורשים במרוקו לא מזמן לשבועיים.

התחביבים שלה הם: קריאה, כתיבה, בישול וניקיון. סבתי הייתה עושה  תרגילי ספורט וגמישות, ובבנק בשפה הצרפתית תרגומים ומכשורים.

סבתי הכירה את סבי בתור תלמידה ואחרי 7 שנים שלא התראו התחילו לצאת. הם התחתנו בשנת 1970 .12 כשהיא הייתה בת 22 שנה. הם התחתנו באולמי לחיים בארץ ישאל והייתה חינה בבית גדול ויפה והשמחה הייתה גדולה.

סבתי למדה בבית ספר מקצועי תיכוני, שבזמנו היה נחשב, ולמדנו בו גם קצרנות.

הזוית האישית

לסבתא שלי יש 2 בנות ובן אחד ו-9 נכדים כל יום מבקרים אצלה ואצלנו כי אנחנו גרים בשכנות.

מילון

"ז'ין" במרוקאית
תהיה בריאה , חמודה .

ציטוטים

”החיים עוברים וצריך לעבור אותם ולהתמודד“

הקשר הרב דורי